رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضرر بیش از هشت هزار معتاد متجاهر را در مراکز ترک اعتیاد نگهداری می کنیم.

نگهداری بیش از 8 هزار معتاد متجاهر در مراکز ترک اعتیاد

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضرر بیش از هشت هزار معتاد متجاهر را در مراکز ترک اعتیاد نگهداری می کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،انوشیروان محسنی بندپی  افزود: تمام تلاش خود را بکار می بریم که معتادانی را که در خیابان حضور دارند و به عنوان معتاد متجاهر شناخته می شوند ، جمع آوری کنیم چراکه حضور آنان به نوعی وضعیت بدی را ایجاد کرده و حالت انگیزه وار را برای اعتیاد دیگران فراهم می کند.
وی تاکید کرد: بنابراین باید نسبت به جمع آوری ، پذیرش و حرفه آموزی معتادان متجاهر در مراکز اقدام کنیم.


وی اضافه کرد: هم اکنون بسته ای را برای معتادان متجاهر در نظر گرفته ایم و مدت نگهداری آنان را اضافه تر کردیم. مدت نگهداری معتادان متجاهر سه ماه است که در صورت تمدید به 6 ماه افزایش می یابد.


رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: تیم غربالگری ما برای معتادان متجاهر کامل تر شده است و علاوه بر روانپزشک، روانشناس نیز روی آنان کار می کند.
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر سم زدایی بر حمایت های اجتماعی و روانی معتادان متجاهر نیز توجه می شود.
وی ادامه داد : برای اشتغال بهبودیافتگان نیز تلاش می کنیم و آنها را مورد حمایت های اجتماعی ویژه خودمان قرار می دهیم. این ظرفیت ها را اضافه کرده ایم تا معتادان متجاهر کمتر در خیابان ها ، دیده شوند.


وی اظهار امیدواری که امسال نسبت به پذیرش تمام معتادان متجاهر اقدام شود.
محسنی بندپی در مورد کمپ های ترک اعتیاد نیزز گفت: پروتکل های مربوط به اقامت معتادان در کمپ های ترک اعتیاد و شرایط تیم فعال در کمپ ها مورد بازنگری قرار گرفته و ابلاغ شده است تا اثربخشی کمپ ها بیشتر شود.
معتاد متجاهر به معتادی اطلاق می شود که به صورت آشکارا اقدام به مصرف یا حمل مواد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha