محققان تاکید می کنند حفظ بهداشت دهان، دندان و لثه در دوره سالمندی هم حائز اهمیت است چراکه عدم سلامت دهان و دندان با ریسک بالا ابتلا به ضعف و سستی در دوره سالمندی مرتبط است.

ارتباط مشکلات سلامت دهان و دندان با بروز ضعف در سنین بالا

سلامت نیوز:محققان تاکید می کنند حفظ بهداشت دهان، دندان و لثه در دوره سالمندی هم حائز اهمیت است چراکه عدم سلامت دهان و دندان با ریسک بالا ابتلا به ضعف و سستی در دوره سالمندی مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محققان در این مطالعه ۱۶۲۲ مرد مسن را که به طورکامل دندان هایشان را از دست داده بودند، دچار خشکی دهان و مشکلات عدیده دهان و دندان بودند مورد بررسی قرار دادند. نتایج نشان داد این ضعف و سستی جدای از فاکتورهای اجتماعی اقتصادی و وجود بیماری های دیگر بود.

به گفته محققان، وجود مشکلات سلامت دهان و دندان با ریسک بالا ضعیف شدن و ابتلا به ناتوانی در سنین بالا مرتبط است.

یافته ها به این حقیقت اذعان دارند که تشخیص و درمان مشکلات دهان و دندان در افراد مسن می تواند در پیشگیری از ضعف و سستی مهم باشد.

ضعف و ناتوانی یک سندرم بالینی شایع در افراد مسن است. این اختلال خطر سقوط و ناتوانی را به همراه دارد که می تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان و گاهی اوقات مرگ شود.

محققان تاکید می کنند عاقلانه است که از سنین جوانی اقدامات پیشگیرانه انجام شود و ساده ترین راه مسواک زدن مرتب دندان ها و حفظ بهداشت دهان و دندان است.

  


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha