یك متخصص پوست اظهار كرد: فشار مکرر و یا ضربه به انگشتان و ناخن‌ها می‌تواند باعث فرو رفتن ناخن به داخل گوشت شود.

سلامت نیوز :یك متخصص پوست اظهار كرد: فشار مکرر و یا ضربه به انگشتان و ناخن‌ها می‌تواند باعث فرو رفتن ناخن به داخل گوشت شود.
 دکتر فروزنده در گفت وگو با  ایسنا، گفت: مهمترین و آزاردهنده‌ترین علامت ناخن فرورونده در گوشت درد است. گاهی شدت درد به حدی است که ضربه زدن به ناخن فرورونده باعث ایجاد یک درد بسیار شدید و تیر کشنده می‌شوند. همچنین علامت دیگر ناخن فرورونده عفونت است که گاهی باعث ترشح چرکی یا ترشحات خون آلود می‌شود.

وی در خصوص درمان ناخن فرورونده افزود: در مراحل اولیه بیماری می‌توان آن را به وسیله قرار دادن پا در آب ولرم و بتادین بهبود بخشید. درمان موارد حاد ناخن فرورونده با درمان‌های نگهدارنده بهبود نمی‌یابد و احتیاج به یک جراحی سرپایی دارد.

وی ادامه داد: برای این کار بعد از تزریق بی‌حسی، بخشی از ناخن که در گوشت فرو رفته است برش داده و جدا می‌شود سپس آن قسمت از ناخن كه در حال رویش است توسط تزریق از بین می‌رود.

دکتر فروزنده افزود: روش دیگر برداشتن همه ناخن است، در برداشتن کلی ناخن بعد از تزریق ماده بی‌حسی، ناخن به طور ناگهانی کشیده می‌شود و بستر آن ناخن می‌ماند بعد از 10 دقیقه بیمار مرخص می‌شود.

وی استفاده از کفش‌های تنگ، پاشنه بلند، ورم و ضربه را مهمترین عوامل ایجاد ناخن فرورونده در گوشت عنوان کرد و گفت: فوتبالیست‌ها به علل ضربه‌های مکرر بیشتر در معرض خطر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha