معاون بهداشت، درمان و توانبخشی در ارتباط با عملکرد تیم‌های بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در جریان زلزله کرمانشاه بخشی از خدمات ارائه شده را تشریح کرد.

جزئیات بیماریهای شایع در مناطق زلزله زده کرمانشاه

سلامت نیوز: معاون بهداشت، درمان و توانبخشی در ارتباط با عملکرد تیم‌های بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در جریان زلزله کرمانشاه بخشی از خدمات ارائه شده را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،حسن صفاریه  در ارتباط با عملکرد تیم‌های بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر در جریان زلزله کرمانشاه، به بخشی از خدمات ارائه شده اشاره کرد و اظهار داشت: تیم‌های بهداشت و درمان از ساعات ابتدایی وقوع زلزله در منطقه حضور داشته و نسبت به ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان اقدام کرده اند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان این مطلب که در مجموع 888 مورد خدمت توسط پزشکان اعزام شده به منطقه ارائه شده است، افزود: آمار ارائه شده از خدمات در دسته بیماریهای عفونی 316 مورد، بیماریهای اسهالی 54 مورد، عفونت‌های کلیه و مجاری ادراری 23 مورد، بیماریهای پوستی 45 مورد، بیماریهای قلبی و عروقی 82 مورد، بیماریهای مزمن 92 مورد، عفونت‌های چشمی 37 مورد، 225 مورد سایر بیماری‌ها و 14 مورد نیز به مراکز درمانی دیگر ارجاع داده شدند.

صفاریه با اشاره به 166 مورد خدمات پرستاری نیز، گفت: این خدمات شامل تزریقات، سرم تراپی، پانسمان، نوار قلب، اکسیژن درمانی، احیا، آموزش و مشاوره و ... است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به زنان و کودکان در حوادث و ارائه یک هزار و 845 مورد خدمت در این زمینه به زلزله زدگان کرمانشاه، عنوان کرد: با توجه به اهمیت و گستردگی آسیب‌ها در بین قشر مذکور، متخصصان این حوزه 28 مورد خدمات به زنان باردار مانند مراقبت‌های بارداری و زایمان، 785 مورد خدمات برای زنان غیر باردار، 596 مورد خدمات اجتماعی شامل مشاوره و آموزش، 425 مورد خدمات سرپایی ارایه کردند و همچنین 11 مورد نیز به مراکز دیگر اعزام شدند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha