عضو هیئت علمی انجمن پزشکی لیزر ایران گفت: مطالعات ما در کاربرد لیزر طب سوزنی همراه با روان درمانی کوتاه مدت پویشی در افسردگی بالینی برای اولین بار در جهان مطرح شده است.

کاربرد لیزر در درمان افسردگی برای اولین بار در جهان

سلامت نیوز: عضو هیئت علمی انجمن پزشکی لیزر ایران گفت: مطالعات ما در کاربرد لیزر طب سوزنی همراه با روان درمانی کوتاه مدت پویشی در افسردگی بالینی برای اولین بار در جهان مطرح شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر آریستا شجاع الدین در حاشیه یازدهمین کنگره لیزر پزشکی ایران در جمع خبرنگاران گفت: لیزر تقریبا در تمام شاخه های علوم پزشکی کاربرد دارد. ما بر روی لیزرهای کم توان درمانی مطالعات زیادی انجام داده ایم. یکی از موانع در خصوص مشکلات لیزرهای تراپی یا لیزرهای کم توان، نام کم توان آن است. که مردم نگاه خوبی نسبت به آن ندارند.

وی افزود: لیزرتراپی یا لیزرهای کم توان در درمان های نورولوژیک، سایکولوژیک و در اختلالات خواب و افسردگی کاربرد دارد.

عضو هیئت علمی انجمن پزشکی لیزر ایران اظهار داشت: طبق تأییدیه who، طب سوزنی را نیز می توان با لیزر انجام داد که در درمان افسردگی ها نیز همراه با دارودرمانی استفاده می شود.

شجاع الدین ادامه داد: روانکاوی می تواند تأثیر زیادی در درمان افسردگی داشته باشد. برای درمان افسردگی و بیماری های روحی، درمان های مختلفی را ارائه می دهند که لیزر نیز یکی از این روشهاست. یکی از این روش ها روانکاوی به همراه لیزر در طب سوزنی است. این دو درمان برای اختلالات روحی استفاده می شود که از سه سال پیش برای اولین بار در جهان مطرح شد.

وی تأکید کرد: کاربرد لیزر طب سوزنی همراه با روان درمانی کوتاه مدت پویشی در افسردگی بالینی برای اولین بار در جهان مطرح شده است.

عضو هیئت علمی انجمن پزشکی لیزر ایران گفت: اضطراب و افسردگی بسیار شایع است و همه می خواهند که در این زمینه فعالیت هایی داشته باشند. لیزر به تنهایی نمی تواند در درمان همه چیز موثر باشد.

شجاع الدین خاطرنشان کرد: طب سوزنی سالهاست که در دنیا مطرح است و به عنوان مکمل طب رایج از آن نام برده می شود یعنی از هر دو طب در کنار هم استفاده شود.

وی افزود: در مطالعه ای درباره مقایسه ۴ روش درمانی ورزش، رژیم درمانی، لیزر طب سوزنی و لیزر انجام شده است. در این مطالعه افراد را به چهار دسته تقسیم کردیم برای درمان تعدادی از آنها را از ورزش استفاده کردیم، دسته دوم را رژیم غذایی، دسته سوم را لیزر طب سوزنی و دسته چهارم را لیزر قرار دادیم و نتایج این مطالعه به نفع لیزر بوده است.

عضو هیئت علمی انجمن پزشکی لیزر ایران ادامه داد: افرادی که از سوزن و یا عفونت می ترسند، می توانند از لیزر استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha