رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: موجودی انبارهای سازمان امداد و نجات و تعداد نیروهای امدادی برای زلزله احتمالی تهران مناسب نیست و از این بابت نگران هستیم.

وضعیت انبارهای امدادی برای زلزله احتمالی تهران نگران کننده است

سلامت نیوز:رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: موجودی انبارهای سازمان امداد و نجات و تعداد نیروهای امدادی برای زلزله احتمالی تهران مناسب نیست و از این بابت نگران هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  در خصوص اقدامات و آمادگی نیروهای امدادی برای امدادرسانی در زلزله احتمالی تهران، گفت: پس از وقوع زلزله با استان‌های معین جلسه‌ای را برگزار کردیم. در این جلسه مقرر شد یک نفر از استان معین، یک نفر از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و یک نفر نیز از مناطق شهرداری تهران به عنوان رابط در مناطقی از تهران که به عنوان مناطق زلزله‌خیز تعیین شده است، حضور داشته باشند تا بتوانند برای انجام وظایف خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: هر گروه موظف است یک برنامه عملیاتی برای پاسخگویی به نیازهای مناطق تعین شده داشته باشد به همین دلیل نقشه محل را به گروه‌ها ارائه کردیم تا بتوانند محل استقرار خود را تعیین و بررسی انبارها، نیروها و ... خود را مورد بررسی قرار دهند.

سلیمی با توجه به مشکلات امدادرسانی به پایتخت نشینان در هنگام وقوع زمین لرزه، عنوان کرد: بر خلاف سایر استان‌ها مسئولیت امدادرسانی و ساماندهی آن با شهردار تهران است و با توجه به گستردگی استان باید عنوان کرد مدیریت این امر نیازمند هماهنگی بین‌بخشی است.

وی افزود: مسئولیت هماهنگی امدادرسانی با سازمان امداد و نجات است هم‌چنین 6 استان همجوار تهران که سریع‌تر می‌توانند در بحران مستقر شوند به عنوان سرگروه سایر استان‌های معین در ستاد هماهنگی انتخاب شده‌اند. با توجه به امکانات بیشتر استان اصفهان این استان به عنوان جانشین مسئول ستاد تعیین شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برای امدادرسانی در زلزله احتمالی تهران باید اقلام انبار و تعداد نیروهای خود را تقویت کنیم، یادآور شد: اوضاع خیلی خوبی در این خصوص نداریم و از این بابت نگران هستیم اما با تلاش‌های دکتر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر امیدواریم این بتوانیم کمبودها را برطرف کنیم.

سلیمی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا با توجه به اینکه به محض وقوع زلزله مردم در خیابان‌ها اسکان می‌یابند، امکان امدادرسانی به موقع وجود دارد، بیان کرد: به این مساله باید به عنوان دغدغه توجه کرد و این مساله جز با آموزش و فرهنگ سازی برطرف نمی‌شود.

وی افزود: مسئولان باید تاب‌آوری تهرانی‌ها را افزایش دهند. هرچه برای افزایش تاب‌آوری و آموزش مردم هزینه شود، پاسخگویی نیز ارتقاء می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha