مدیرکل هماهنگی امور استان های سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی ماهیانه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می کند.

تامین اجتماعی ماهیانه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می کند

سلامت نیوز:مدیرکل هماهنگی امور استان های سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی ماهیانه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  میزان،رضا امینی گفت: عمده ترین منابع سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهادی درآمد هزینه ای، از محل وصول حق بیمه تامین می شود و ارایه تعهدات کوتاه و بلند مدت به ۴۲ میلیون بیمه شده از محل همین منابع داخلی میسر می شود.

وی اظهار داشت: خدمات بیمه ای تامین اجتماعی از طریق یکهزار واحد بیمه ای و خدمات درمانی از طریق ٣٠٠ واحد درمانی ملکی به افراد تحت پوشش ارائه می شود و ماهیانه مبلغ ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه این سازمان است که پرداخت مستمری به سه میلیون خانوار تحت پوشش یکی از تعهدات است.

مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تاثیر برخی قوانین بر منابع این سازمان افزود: در گذشته قوانینی کارشناسی نشده و بدون مدنظر داشتن بار مالی به تامین اجتماعی تحمیل شد و این امر باعث وارد آمدن لطمات به منابع آن شد.

امینی فلسفه وجودی تامین اجتماعی را حمایت از بخش تولید و اشتغال برشمرد و خاطر نشان کرد: تامین اجتماعی همواره در کنار بخش تولید و خدمات است وکوشیده است از قشر مولد جامعه و کارفرمایان حمایت کند و پشتیبان اشتغال باشد.

                                                                                                                                                                                                                               
                                                                                                                                                                                                                               

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha