مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر آنکه باید نگاه‌مان به بخش سلامت، نگاهی ملی و اولویت اول باشد، ابراز امیدواری کرد که با توجه به رضایت ۸۳ درصدی مردم از طرح تحول سلامت، با تعامل مجلس و دولت در تامین منابع مالی پایدار به سمتی پیش روند که خدمات رسانی به مردم به ویژه محرومین جامعه تداوم یابد.

چالش جدی کمبود منابع مالی در سازمان بیمه سلامت ایران

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر آنکه باید نگاه‌مان به بخش سلامت، نگاهی ملی و اولویت اول باشد، ابراز امیدواری کرد که با توجه به رضایت ۸۳ درصدی مردم از طرح تحول سلامت، با تعامل مجلس و دولت در تامین منابع مالی پایدار به سمتی پیش روند که خدمات رسانی به مردم به ویژه محرومین جامعه تداوم یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس طاهر موهبتی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در دیدار با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران، سازمان تخصصی و خدماتی است که با حدود ۴۰ میلیون نفر بیمه شده در پنج صندوق بیمه ای ارتباط مستمر دارد که حدود ۳۴ میلیون نفر از این افراد بصورت رایگان تحت پوشش هستند؛ این درحالیست که همواره مجلس، دولت و بیمه سلامت ایران تاکید دارند که باید اولویت سازمان پوشش رایگان بیمه‌ای برای محرومین و توجه ویژه در ارایه خدمات به ایشان باشد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: سازمان بیمه سلامت ایران در حال حاضر با مشکلاتی مواجه است که برای برون رفت از این مشکلات در گام اول با تامین منابع مالی پایدار و همچنین با کنترل و مدیریت هزینه از طریق راهکارهایی از قبیل اجرای راهنماهای بالینی، استقرار سیستم نظام ارجاع، رفع همپوشانی بیمه‌ای و... گام موثری در رفع این مشکلات برداشت.

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ایران، موهبتی با بیان اینکه در حال حاضر حدود  ۱۱ میلیون نفر عضو صندوق رایگان بیمه همگانی سلامت هستند که حدود چهار و نیم تا پنج میلیون نفر از این تعداد از صندوق‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند، گفت: در پنج صندوق بیمه‌ای این سازمان، به جز صندوق کارکنان دولت که هفت درصد از حداقل حقوق دستمزد به عنوان حق بیمه از افراد تحت پوشش گرفته می‌شود، در سایر صندوق‌های دیگر که حدود ۸۵ درصد افراد تحت پوشش را تشکیل می‌دهند، چالش جدی این سازمان کمبود منابع مالی است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: زیان انباشته سازمان در سال ۹۵، ۴۴۰۰ میلیارد تومان است. ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز عدم وصولی داریم که به نظر می‌رسد با عدم پیش بینی اعتبار مورد نیاز برای تعرفه در سال ۹۶، این رقم به بیش از  ۸ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha