چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 234291

دریافت مواد معدنی برای سلامت ناخن‌ها ضروری است. انواع برگ‌های سبز سرشار از آهن‌ هستند که به تقویت ناخن‌ها کمک می‌کند.

7 نکته برای داشتن ناخن‌هایی سالم و قوی

سلامت نیوز:دریافت مواد معدنی برای سلامت ناخن‌ها ضروری است. انواع برگ‌های سبز سرشار از آهن‌ هستند که به تقویت ناخن‌ها کمک می‌کند.

مراقبت از پوست دور ناخن‌ها: پوست دور ناخن‌ها در نقش لایه‌ای محافظ برای ناخن‌ها عمل می‌کند. کندن آن به هیچ عنوان لازم نیست و حتی می‌تواند منجر به عفونت شود. اگر ظاهر پوست دور ناخن‌ها را دوست ندارید آن را به آرامی با یک خلال دندان به عقب هل دهید.

محافظت در برابر آب: برای داشتن ناخن‌هایی سالم لازم است از تماس مداوم با آب بپرهیزید. مرطوب شدن ناخن موجب نرم شدن و انبساط بستر آن می‌شود، اما بخار شدن آب مجدداً ناخن را منقبض و خشک می‌سازد. تکرار این چرخه ناخن‌ها را پوسته پوسته می‌کند.

سوهان زدن صحیح: نحوه سوهان زدن می‌تواند به ناخن‌ها آسیب بزند یا به سلامت آنها کمک کند. به جای استفاده از سوهان فلزی، سوهان ابری تهیه کنید که ضمن داشتن زبری لازم، به پوست اطراف ناخن آسیب نرساند. همیشه ناخن‌ها را در یک جهت سوهان بکشید. حرکت رفت و برگشتی لبه‌های ناخن را ضعیف کرده و آن را در معرض شکستگی قرار
 می‌دهد.
 مصرف بیوتین: بیوتین یک ویتامین محلول در آب است. این مکمل تنها دارویی است که اثرگذاریش بر ضخیم شدن ناخن‌ها ثابت شده است. بیوتین برای رشد موها نیز مفید است و هیچ گونه اثرات جانبی ندارد.

 کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها: با اینکه ناخن‌های بلند ظاهری زیبا دارند اما بسیار شکننده‌اند. بلند شدن ناخن آن را در برابر انواع آسیب‌ها ضعیف می‌سازد. بنابراین ناخن‌های خود را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. فراموش نکنید از جویدن ناخن‌ها نیز باید اجتناب کرد.

محافظت در برابر مواد شیمیایی: مواد شیمیایی موجود در انواع لاک‌ها، چسب کاشت ناخن، براق‌کننده‌ها و پاک‌کننده‌ها برای ناخن‌ها بسیار مضرند؛ تا حد امکان از مصرف اینگونه محصولات بپرهیزید. از استون نیز برای پاک کردن لاک استفاده نکنید زیرا روغن‌های طبیعی موجود در بافت ناخن را از بین برده و بشدت آن را خشک و شکننده می‌کند.


 داشتن رژیم غذایی سالم: دریافت مواد معدنی برای سلامت ناخن‌ها ضروری است. انواع برگ‌های سبز سرشار از آهن‌ هستند که به تقویت ناخن‌ها کمک می‌کند. مواد منیزیم دار مانند بادام نیز بافت ناخن را از خشک شدن دور نگه می‌دارد. کلسیم موجود در لبنیات برای رشد ناخن‌ها بسیار مهم است. روغن ماهی، ویتامین« د» و روغن کنجد نیز برای حفظ سلامت ناخن‌ها توصیه می‌شوند.

منبع: ایران بانو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha