با ادامه روند چند سال اخیر و با ورود وزارت بهداشت به مقوله سونوگرافی و ... نظام سلامت در باتلاق هزینه ی خود ارجاعی ها گیر کرده و متاسفانه مجلس به عنوان ناظر بر قوانین هنوز اشکال کار را متوجه نشده است.

نظام سلامت در باتلاق هزینه ی خود ارجاعی ها

سلامت نیوز: اکنون بیش از دوازده سال است که بحث اجرای قانون پزشک خانواده گذشته است و متاسفانه  ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی برای قانونی که خود وضع کرده اند هیچ ارزشی قائل نشده اند و کار به جایی رسیده است که به جای حمایت از قانونی که مجلس وضع کرده است از بی قانونی حاکم بر نظام سلامت و آنارشی هزینه ها و ریخت و پاش ها به دلیل عدم وجود دانش کافی حمایت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز حمایت از طرح تحول سلامت به عنوان موضوعی خلاف برنامه ششم و من درآوردی که اکنون بنا بر سخنان نائب رئیس مجلس به شکست انجامیده؛ عاقبت کار مجلسی هست که از قانونی که خود نوشته است حمایت نمی کند.

 با ادامه روند چند سال اخیر و  با ورود وزارت بهداشت به مقوله سونوگرافی و ... نظام سلامت در باتلاق هزینه ی خود ارجاعی ها گیر کرده و متاسفانه مجلس به عنوان ناظر بر قوانین هنوز اشکال کار را متوجه نشده است.

در لایحه ی بودجه ۹۷ نیز که اکنون در دست بررسی است چنانچه مجلس فکری به حال بودجه پزشک خانواده نکند و وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نهادهای نظارتی را مکلف به هزینه کرد این منابع در جای خود نکند مشکلات مردم و کشور دو چندان خواهد شد.

به جرات می توان گفت که اکنون مسیر وزارت بهداشت به جای اصلاح ساختارها و کنترل هزینه به سمت تامین بیشتر و بیشتر منابع برای بخش درمان و توسعه ی درآمدزایی رفته است و گویا تنها هنر نمایندگان مجلس این است که منابع پزشک خانواده را مشخص و آن را از هر نوع دست اندازی مصون نمایند.

البته باید صبر کرد و دید که مهد قانون گذاری کشور برای آنچه خودش تصویب می کند احترام قائل است یا با عدم تصویب بودجه عملا آن را به محاق می برد و بر بحران بدهی بیمه ها و کسری بودجه ی بخش درمان می دمد؟!


هر چند تنها راه نجات کشور در بخش درمان اجرای بی کم و کاست قانون پزشک خانواده ی مصوب مجلس است و باید دید که مجلس قصد تقویت این قانون را دارد ؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha