مدیر اجرایی دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران وضعیت سلامت دندان های شیری کودکان ایرانی را بسیار بغرنج عنوان کرد.

آمار بالای خرابی دندان های شیری کودکان ایرانی

سلامت نیوز:رمدیر اجرایی دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران وضعیت سلامت دندان های شیری کودکان ایرانی را بسیار بغرنج عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر مارال قربان زاده صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در برج میلاد گفت: پیشگیری در دندانپزشکی کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوری که سلامت دندان ها در دوران کودکی باعث می شود در بزرگسالی کمتر شاهد دندان های پوسیده و خراب باشیم.

وی با اشاره به این مطلب که در گذشته آحاد مردم بر این عقیده بودند باید دندان های شیری کشیده شود، افزود: متاسفانه این تفکر غلط همچنان در نزد برخی از مردم و برخی دندانپزشکان عمومی مشاهده می شود به طوری که کشیدن دندان شیری را بهترین راهکار برای رها شدن از خرابی دندان عنوان می کنند.

مسئول برنامه های کودکان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران بر حفظ دندان های شیری تاکید کرد و گفت: امروزه با توجه به روش هایی که انجام می شود، می توان از کشیدن دندان های شیری جلوگیری کرد.

وی با اشاره به شاخص سلامت دندان ها بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی افزود: تعداد دندان های پوسیده کودکان در کشور ما خیلی بالا است به طوری که کودکان در سن ۵ سالگی از بین ۸ دندان شیری، ۵ الی ۶ دندان خراب دارند که می بایست درمان و یا کشیده شود.

قربان زاده بر ضرورت پیشگیری در امر بهداشت دهان و دندان تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی همکاران دندانپزشک عمومی ما همچنان بر این عقیده هستند که دندان های شیری باید کشیده شود. در حالی که چنین استدلالی امروز قابل قبول نیست و می توان با روش های علمی از کشیدن دندان های شیری جلوگیری کرد.

به گفته وی کشیدن دندان های شیری باعث می شود به هنگام رویش دندان های دائمی فرد با مشکلاتی مواجه شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha