سلامت نیوز : سرپرست فرمانداری آبادان گفت: با همكاری محیط‌ زیست برای حل مشكل آلاینده‌ها در 6 ‌ماه آینده سند هوای‌پاك در این شهرستان تنظیم می‌شود.

حمید قناعتی در جلسه ستاد هماهنگی هفته هوای پاك كه در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هوای پاك یك مسئله زیست محیطی است و همه شهروندان حق دارند در یك محیط پاكیزه و سالم زندگی كنند.
وی خاطرنشان كرد: برای داشتن یك جامعه پاكیزه و سالم، حكومت موظف است با كسانی كه با آلودگی‌هوا و از بین بردن بیشه‌زارها و هرچه‌كه باعث آلودگی و از بین بردن فضای زیبای شهر است، برخورد شود.
قناعتی افزود: مدیران صنایع آبادان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی كنند كه هم این شهرستان و هم شهرهای همجوار كمترین آسیب را از آلودگی‌های ناشی از سوخت‌ صنایع داشته باشند.
وی ادامه داد: سیستم جدیدی كه در پمپ‌بنزین‌ها برای تولید بنزین سوپر با استاندارد یورو پنج مسقر خواهد شد در كاهش میزان آلودگی موثر است.
سرپرست فرمانداری آبادان با اشاره به صنعتی بودن آبادان، افزود: شاكله شهرستان آبادان صنعت است و در بخش‌های صنعتی، تجاری، لنج‌داری و شناورها فعال است.
وی ادامه داد: با توجه به فعالیت‌های این شهرستان در زمینه‌های صنعتی باید سعی شود در رابطه با آلاینده‌ها و پساب‌ها راهكارهای جدی به‌خصوص سازمان محیط ‌زیست ارائه دهد.
قناعتی تصریح كرد: با همكاری محیط ‌زیست طی فرآیندی مشكلات آبادان در بخش آلاینده‌ها تعریف خواهد شد و ظرف 6 ماه آینده سند سلامت برای این شهرستان تنظیم خواهد شد.
وی در همین ‌خصوص ادامه داد: در سند سلامت، مشكلات و چالش‌ها در زمینه صنعت تعریف‌شده و پیشنهاداتی در جهت بهبود وضعیت بهتر شهر ارائه خواهد شد.
سرپرست فرمانداری آبادان در رابطه با كمربندفضای‌سبز افزود: با همكاری ویژه‌ مسئولان و اطلاع‌رسانی خبرنگاران و صداوسیما به‌منظور سرسبزی شهر، كاشت‌ درخت در همه‌جای شهرستان صورت گیرد.
وی با اشاره به اینكه سرانه فضای سبز آبادان تنها 3.5 متر است، عنوان كرد: این میزان در شهرستان‌های دیگر به 30 تا 40 متر می‌رسد و اگر میزان فضای‌سبز را در این شهرستان ایجاد كنیم تاحدودی مشكل آلاینده‌ها نیز برطرف خواهد شد.
قناعتی در پایان از همه مسئولان به ویژه مسئولان منابع‌طبیعی و جهادكشاورزی، درخواست كرد اهتمام ویژه‌ای برای همكاری درخصوص درخت‌كاری و كاشت نهال در آبادان داشته و امیدواریم به‌زودی شهری زیبا و پاكیزه داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha