بیمارستان‌های دولتی كه پناهگاه مردم فقیر هستند با تعرفه‌های فعلی قابل اداره كردن نیستند و با توجه به اجرای هدفمندی یارانه‌ها باید تعرفه‌های پزشكی واقعی شوند.

سلامت نیوز : وزیر اسبق بهداشت گفت: بیمارستان‌های دولتی كه پناهگاه مردم فقیر هستند با تعرفه‌های فعلی قابل اداره كردن نیستند و با توجه به اجرای هدفمندی یارانه‌ها باید تعرفه‌های پزشكی واقعی شوند.

رضا ملك‌زاده در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: باید بخش عمده‌ای از اعتبار صرفه جویی شده از هدفمندی‌ یارانه‌ها به حوزه سلامت اختصاص یابد چرا كه وقتی كه هزینه‌های خانوار ها را نگاه می‌كنیم متوجه می‌شویم یكی از هزینه‌های كمرشكن كه می‌تواند خانواده‌ها را به زیر خط فقر ببرد هزینه‌های درمان است.

وی افزود: در حال حاضر سن امید به زندگی در كشورمان در حال افزایش است لذا هزینه‌های درمان نیز افزایش خواهد یافت چرا كه هزینه مراقبت‌های درمانی برای سالمندان بیشتر است.

ملك‌زاده با بیان اینكه بخش عمده‌ای از بودجه هدفمندی یارانه‌ها مانند همه كشورهای پیشرفته كه دغدغه درمان ندارند و به محض اینكه شاغل می‌شوند بیمه، آنها را تا آخر عمر حمایت می‌كند باید به اصلاح بیمه‌ها اختصاص یابد گفت: متأسفانه در كشور ما دفترچه بیمه وجود دارد اما فقط هزینه‌ای از پول ویزیت بسیار پایین كه بیمه همه آن را قبول نمی‌كند تا به آزمایش و بیمارستان خصوصی كه فقط 10 درصد آن را بیمه می‌دهد و 90 درصد آن را باید خانوار بپردازد را می‌پردازد.

رئیس بیمارستان شریعتی ادامه داد: طی سالهای اخیر سازمان‌های بیمه‌گر، سازمان‌های ورشكسته و بدهكاری بودند و تعرفه‌های بسیار پایین غیر قابل اجرا دارند. همین تعرفه‌های پایین را هم كسورات زیادی می‌زنند و با فاصله 6 ماه تا یك سال پرداخت می‌كنند. لذا نمی‌توان بیمارستان‌های دولتی را اینچنین اداره كرد.

وی اضافه كرد: اگر واقعاً می‌دانیم كه بیمارستان‌های دولتی پناهگاه مردم فقیر هستند باید از آنها حمایت كنیم و با این هزینه هدفمندی یارانه‌‌ها حداقل باید در سال آینده ضریب K تعرفه‌های پزشكی به 5 برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha