فشار خون بالا یک وضعیت جدی است که می تواند شما را با مشکلات تهدید کننده زندگی مانند حمله قلبی و سکته مغزی مواجه کند. خبر خوب این است که شما می توانید با ایجاد تغییرات کوچک در سبک زندگی، خطر ابتلا به فشار خون بالا را تا حد زیادی کاهش دهید.

۵ تغییر سالم در شیوه زندگی، به کاهش فشار خون کمک می کند

سلامت نیوز: فشار خون بالا یک وضعیت جدی است که می تواند شما را با مشکلات تهدید کننده زندگی مانند حمله قلبی و سکته مغزی مواجه کند. خبر خوب این است که شما می توانید با ایجاد تغییرات کوچک در سبک زندگی، خطر ابتلا به فشار خون بالا را تا حد زیادی کاهش دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ازeverydayhealthرهنمودهای بالینی کالج پزشکان آمریکایی از این قرار است که شما باید با ورزش، رژیم غذایی سالم و مدیریت وزن فشار خون تان را در محدوده سالم نگه دارید:

کاهش مصرف سدیم: کاهش میزان مصرف سدیم مهم است زیرا سدیم فشار خون را افزایش می دهد و باعث احتباس مایعات در بدن می شود. این روند باعث فشار روی قلب شده و قلب در نهایت فشار بیشتری به رگ های خونی شما وارد می کند. میزان مصرف سدیم باید از ۲۳۰۰ میلی گرم کمتر باشد. برای اکثر بزرگسالان، حد مطلوب بیش از ۱۵۰۰ میلی گرم نیست. این در حالی است که اکثر مردم بالای ۳۴۰۰ میلی گرم سدیم در روز مصرف می کنند. یک قاشق چای خوری ۲۳۰۰ میلی گرم نمک دارد.

افزایش مصرف پتاسیم: خوردن غذاهای سرشار از پتاسیم برای کنترل فشار خون مهم است زیرا پتاسیم اثرات سیدم را کاهش می دهد. منابع خوب پتاسیم عبارتند از میوه ها مانند موز، زرد آلوی خشک، انار. سبزیجاتی مانند چغندر، محصولات لبنی مانند شیر بدون چربی یا کم چرب و آب نارگیل.

پیروی یک رژیم غذایی متعادل: در میان انواع رژیم های غذایی، رژیم دش نوعی برنامه غذایی است که بر اساس نظرات محققان بیشترین تاثیر را در کنترل فشار خون دارد و کلسترول را نیز بهبود می بخشد. اساس این رژیم بر محدود کردن لبنیات پرچرب، محدود کردن سدیم و غذاهای با چربی بالا، کاهش مصرف نوشیدنی های شیرین استوار است.

فعالیت فیزیکی مستمر: فعالیت جسمی منظم باعث می شود که عضله قلب شما قوی ‌تر شود. قلب قوی‌ تر مقدار بیشتری خون را با تلاش کمتری تلمبه می ‌کند. اگر قلب شما با فشار کمتری بتواند خون را تلمبه کند، نیروی وارد بر شریان‌ هایتان کاهش می ‌یابد و فشار خون ‌تان پایین می ‌آید. اگر فعالیت جسمی روزانه ‌تان را افزایش دهید، می ‌توانید فشار خون سیستولی را به طور میانگین ۴ تا ۹ میلی ‌متر جیوه کاهش دهید. این میزان پایین آوردن فشار خون به اندازه تاثیر برخی از داروهای کاهنده فشار خون است.

نگه داشتن وزن در محدوده سالم: مدیریت وزن، موثرترین راه برای کنترل فشار خون است. فشار خون بالا می رود چون وزن شما افزایش می یابد. حتی تغییرات کوچک در وزن می تواند فشار خون شما را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha