نکته مهم و قابل توجهی که بر سلامت و رشد قد کودکان و نوجوانان قبل از بلوغ و بسته‌شدن صفحات رشد تاثیردارد، خواب به میزان کافی و در ساعت مناسب است.

سلامت نیوز:درباره تاثیر مخرب بازی های رایانه ای بر سلامت جسم و روان کودکان تا به حال مطالب زیادی گفته و نوشته شده است، اما آیا می دانید که این بازی ها می تواند حتی بر میزان رشد قد فرزندتان هم تاثیر منفی بگذارد؟

 به گزارش سلامت نیوز، جام جم نوشت: دکتر فهمیه سهیلی‌پور، فوق‌تخصص رشد، غدد و متابولیسم کودکان، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران حرف های جالبی درباره میزان رشد قد در انسان را با ما در میان گذاشته است.

به گفته او نکته مهم و قابل توجهی که بر سلامت و رشد قد کودکان و نوجوانان قبل از بلوغ و بسته‌شدن صفحات رشد تاثیردارد، خواب به میزان کافی و در ساعت مناسب است. خواب عمیق قبل از نیمه شب (23و30 دقیقه تا 2 بامداد) باعث افزایش فرکانس و ضربان‌های هورمون رشد می‌شود. بچه‌هایی که به دلیل بازی با موبایل و اینترنت تا ساعت 2 و 3 صبح بیدار هستند به واسطه برهم خوردن ریتم بدن، دچار اختلال عملکرد هورمون‌ها می‌شوند و این موضوع بر رشد کودکان و نوجوانان تاثیر می‌گذارد. بنابراین 9-8 ساعت خواب به تنهایی کافی نیست و زمان خواب هم در عملکرد سالم هورمون‌ها تاثیر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha