رئیس نظام پرستاری شهرستان کاشان، خواستار اصلاح طرح تحول سلامت و توجه به مشکلات کادر درمانی شد.

ضرورت بازنگری طرح تحول سلامت/ مشکلات پرستاران فراموش نشود

سلامت نیوز: رئیس نظام پرستاری شهرستان کاشان، خواستار اصلاح طرح تحول سلامت و توجه به مشکلات کادر درمانی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، صبح دوشنبه اعضای نظام پرستاری کاشان با دکتر مومنیان فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری دیدار کردند .

مجید کریمی رئیس نظام پرستاری کاشان ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار این شهرستان جهت برگزاری این نشست به بیان مشکلات و معضلات پرستاری و حوزه سلامت پرداخت و گفت: اضافه کار اجباری پرستاران وعدم پرداخت معوقات و تاخیر 9 آن باعث کاهش انگیزه و نارضایتی در بین پرسنل شده است .

 وی در ادامه با  اشاره‌ای به معضلات طرح تحول سلامت که بدنبال آن نارضایتی کادر درمان ، بلاتکلیفی بیماران ، شلوغی بیش از حد مراکز درمانی بخصوص اورژانس  رابه همراه داشته است ، اظهار داشت: با مراجعه بیشتر بیماران به مراکز درمانی کمبود نیروی پرستاری به شدت احساس شد که در این راستا جلسه ی شورای عالی هماهنگی پرستاری حدود 2 ماه پیش با حضور ریاست دانشگاه ، ریاست دانشکده پرستاری ، معاونت پرستاری و ریاست نظام پرستاری برگزار گردید که در این نشست مقرر شد اقدام عاجلی توسط دکتر کوچکی صورت گیرد متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

رئیس نظام پرستاری کاشان خاطر نشان کرد: پرستاران نیاز به امکانات رفاهی بیشتری دارند بنابراین از فرماندار شهرستان خواست تا قطعه زمینی جهت ساخت و بهره برداری مجتمع فرهنگی رفاهی پرستاران در اختیار آنان قرار دهد.

در ادامه باغبانی عضو هیئت مدیره با اشاره‌ای به بحث بحران در سطح شهرستان ، مشکلات و معضلات موجود بخصوص اورژانس بیمارستان بهشتی ، افزود :با توجه به سوء مدیریت هایی که از قبل در سطح کلان دانشگاه وجود داشته ، متاسفانه تمام بار کاری درمان شهر و سایر شهرستان های اطراف به دوش بیمارستان بهشتی است و سایر مراکز درمانی از قبیل بیمارستان های متینی، نقوی ، سیدالشهدائ آران بیدگل عملا از حالت درمانی خارج و تبدیل به کلینیک شده اند .

مقامی نژاد عضو دیگر هیئت مدیره نیز به مشکلات مربوط به اورژانس 115 و سختی کار و مطالبات این قشر زحمتکش پرداخت.

دکتر مومنیان با بیان این که پرستاری یکی از حوزه‌هایی است که تاکنون هیچ تکنولوژی و فن آوری نتوانسته جایگزین آن شود و فقط نیروی انسانی با وجدان و باسواد می تواند کار سخت پرستاری را انجام دهد، افزود: در بحث تامین نیرو ، اعتبارات و مطالبات در روزهای آتی رایزنی هایی با ریاست دانشگاه خواهد داشت تا در روز جشن پرستار حامل خبرهای خوبی برای پرستاران باشند.

وی در خصوص بحث واگذاری زمین گفت:  بنا شد در جلسه ای که با مهندس حق شناس ریاست مسکن و شهرسازی کاشان در پیش رو دارند این موضوع را مطرح و پیگیری نمایند.

در پایان اعضای هیئت مدیره ضمن تشکر و قدردانی از دکتر مومنیان از ایشان دعوت رسمی به عمل آوردند تا در جشن روز پرستار حضور داشته باشند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha