چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 235483

مقاومت به انسولین معمولا منجر به بروز دیابت تیپ ۲ می‌ شود. در حالت مقاومت به انسولین مقدار انسولین تولید شده در بدن طبیعی و حتی بیشتر از مقدار طبیعی است اما مشکل در پاسخ سلول ‌ها به انسولین است.

سالم ترین غذاها برای بهبود حساسیت به انسولین

سلامت نیوز:مقاومت به انسولین معمولا منجر به بروز دیابت تیپ ۲ می‌ شود. در حالت مقاومت به انسولین مقدار انسولین تولید شده در بدن طبیعی و حتی بیشتر از مقدار طبیعی است اما مشکل در پاسخ سلول ‌ها به انسولین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،با این حال مصرف منظم برخی از مواد غذایی به بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند. مبتلایان به مقاومت به انسولین باید به یاد داشته باشند که پیش از هر گونه تغییر در رژیم غذایی و یا ورزش برای کاهش وزن، با متخصص تغذیه مشورت کنند تا یک منوی سالم رژیم و ورزش بر حسب نیازهایشان در اختیار آنها قرار گیرد.

سبزیجات: سبزیجات کم کالری و کم کربوهیدرات هستند و یک غذای ایده آل برای تمام مردمی محسوب می شوند که به دنبال مدیریت قند خون هستند. گزینه های سالم برای مدیریت قند خون عبارتند از گوجه فرنگی، اسفناج، سیب زمینی شیرین، خربزه، ذرت و کلم پیچ. در انتخاب نوع کنسرو شده سبزیجات باید نوع کم سدیم آنها را انتخاب کرد.

میوه ها: میوه هایی که به آرامی قند خون را بالا می برند از قبیل سیب، موز، انگور، آلو و هلو مفید هستند. از نوشیدن بیش از حد آّب میوه باید پرهیز کرد چون به شدت قند خون را افزایش می دهد.

لبنیات: لبنیات علاوه بر این که کلسیم مورد نیاز برای استخوان ها را فراهم می کند، نوع کم چربی آن و یا بدون چربی، می تواند برای مدیریت قند خون مفید باشد. به یاد داشته باشید که استفاده از شیر یا لبنیات پرچرب خود عاملی برای بدتر شدن مقاومت به انسولین است و آنهم به دلیل وجود چربی های اشباع. اگر عدم تحمل لاکتوز را تجربه می کنید، می توانید از شیر برنج، شیر بادام، شیر سویای غنی شده و ... به جای لبنیات استفاده کنید.

غلات سبوس دار: غنی از ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی است و یک رژیم غذایی دیابت پسند محسوب می شود. سعی کنید در انتخاب غلات هنگام خرید، نوع سبوس دار آنها مانند آرد کامل گندم، بلغور ذرت، بلغور جو، برنج قهوه ای و ... و یا طیف چاودار را انتخاب کنید.

آجیل: آجیل، دانه ها و مغزها حاوی چربی های سالم، منیزیوم، پروتئین و فیبر است. آجیل و دانه ها نیز از کربوهیدرات کمی دارند و برای مدیریت قند خون مفید هستند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در آنها برای سلامت قلب مفید است و بخصوص اسیدهای چرب موجود در دانه کتان و گردو. فقط باید آگاه باشید که نوع کم سدیم و کم قند آجیل را انتخاب کنید.

لوبیا: منبع خوبی از فیبر است که منجر به افزایش آهسته قند خون می شود و این یک مزیت دیگر برای افراد مبتلا به مقاومت به انسولین است.

ماهی: حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را کاهش می دهد./

منبع:healthline

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha