چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: 235495

همه ما جمله هایی مانند ” اراده باید داشت” و یا ” همیشه راهی هست” شنیده ایم اما وقتی پای رژیم گرفتن به میان می آید، ممکن است چیزی روز به روز این اراده و خواستن را به عقب براند و این بزرگ ترین چالش کسانی است که رژیم می گیرند.

شما هم در رژیم تقلب می کنید؟

سلامت نیوز: همه ما جمله هایی مانند ” اراده باید داشت” و یا ” همیشه راهی هست” شنیده ایم اما وقتی پای رژیم گرفتن به میان می آید، ممکن است چیزی روز به روز این اراده و خواستن را به عقب براند و این بزرگ ترین چالش کسانی است که رژیم می گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، چیزهایی که اراده تان را می کُشند،( استرس، بی برنامه بودن، وسوسه ها ) همه جا هستند و باعث می شوند نتوانید به بعضی غذاها نه بگویید. در این مقاله، متخصص کاهش وزن سوزان آلبرس نکاتی را آموزش می دهد که جلوی تحلیل رفتن اراده خود را بگیرید.


به خود پاداش بدهید

تمام موفقیت هایی که در طول روز بدست آورده اید، چه کوچک و چه بزرگ را در دفترچه ای یاداشت کنید. هر وقت حس کردید خسته شدید، نگاهی به لیست موفقیت هایی که به دست آورده اید بکنید و ببینید که قبلا چه کارهایی توانسته اید انجام دهید، پس دوباره هم می توانید. این کار به شما انرژی می دهد و می توانید اعتماد بنفس خود را حفظ کنید.


بیشتر بخوابید

برای خواب وقت بیشتری بگذارید ( مثلا هر شب 7 تا 9 ساعت ). به قدرت اراده خود با تنظیم کردن هورمون های اشتها کمک کنید. وقتی می خوابید، سطح این هورمون ها به صورت خودکار پایین می آید و احساس گرسنگی فروکش می کند.


به میان وعده اهمیت دهید

بسیاری از ما به میان وعده اهمیت نمی دهیم و اگر هم این کار را بکنیم، میان وعده ی خوبی انتخاب نمی کنیم. نخوردن میان وعده، باعث می شود در وعده های اصلی میل به غذا خوردن در ما بیشتر شود و همچنین تاثیرات بدی روی متابولیزم هم دارد. خوردن میان وعده نادرست و یا بد موقع هم باعث خراب شدن رژیم می شود. چگونه؟ اگر میان وعده ای بخوریم که دارای کربوهیدرات ساده است و زود جذب می شود، در اصل به اشتهای خود کمک کردیم. اگر میان وعده نزدیک به وعده اصلی استفاده شود، کاهش وزن کند و یا متوقف می شود. بهتر است از میوه، سبزیجات و پروتئین ها به عنوان میان وعده استفاده کنید. همیشه میان وعده ها را آماده ی استفاده خود کنید تا به راحتی در دسترس باشند.

منبع:Health magazine

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha