سونای داغ نه تنها با ایجاد حس خوب همراه است بلکه بر قلب و عروق خونی به شیوه مشابه با ورزش تاثیر می گذارد.

استفاده از سونا به اندازه ورزش برای قلب مفید است

سلامت نیوز:سونای داغ نه تنها با ایجاد حس خوب همراه است بلکه بر قلب و عروق خونی به شیوه مشابه با ورزش تاثیر می گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، یافته های مطالعه محققان دانشگاه فنلاند شرقی مربوط به بررسی تاثیر جلسات ۳۰ دقیقه ای سونا بود. محققان عنوان می کنند نتایج این تحقیق توضیح دهنده دلیل کاهش ریسک بیماری قلبی و حتی زوال عقل در افرادی است که به طورمنظم از سونا استفاده می کنند.

به طور میانگین آنها دریافتند استفاده کنندگان از سونا شاهد کاهش فشارخون و سفتی شریان ها بلافاصله بعد از حمام داغ شان هستند. همچنین ضربان قلب شان مشابه با تاثیر ناشی از ورزش متوسط افزایش می یابد.

تانجانیا لوکانن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یک دلیل تاثیر سونا این است که گرما موجب تعریق می شود و این تعریق دارای تاثیر طبیعی در کاهش فشارخون و کاهش بار کاری قلب می شود.»

به گفته محققان، یکی از دلایل دیگر این است که سونا موجب ایجاد حس آرامش در فرد می شود.

این مطالعه شامل ۱۰۲ فرد بزرگسال میانسال در فنلاند بود. تیم تحقیق دریافت مردانی که مرتبا از سونا استفاده می کردند دارای میزان پایین ابتلا به بیماری قلبی و آلزایمر در مقایسه با افرادی بودند که کمتر به سونا می رفتند.

به گفته لوکانن، «هم بیماری قلبی و هم زوال عقل دارای فاکتورهای پرخطر مشترکی نظیر فشارخون بالا هستند. و هم قلب و هم مغز نیاز به عملکرد خوب عروق خونی دارند.»


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha