دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی با بیان اینکه ناباروری رو به افزایش است، تصریح کرد: در حال حاضر، افزایش سن ازدواج، تاخیر در باروری و برخی بیماری‌ها، منجر به افزایش ناباروری در کشور شده است.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی با بیان اینکه ناباروری رو به افزایش است، تصریح کرد: در حال حاضر، افزایش سن ازدواج، تاخیر در باروری و برخی بیماری‌ها، منجر به افزایش ناباروری در کشور شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر ساغر صالح‌پور در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی، گفت: این کنگره ۲۴ تا ۲۷وبهمن در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

وی افزود: مامایی، زایمان های پرخطر، اختلالات کف لگن، بیماری های مقاربتی، یائسگی، هورمون درمانی، ژنیکوانکولوژی، HPV و ... از جمله محورهای اصلی این کنگره است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص وضعیت درمان نازایی در کشور بیان کرد: خوشبختانه به دلیل افزایش سطح علمی دیگر بیماری را برای درمان نازایی به سایر کشورها اعزام نمی کنیم. در حال حاضر از سایر کشورها از جمله آذربایجان، عراق، امارت، اروپا و آمریکا برای درمان به ایرام سفر می کنند.

وی یادآور شد: کشور ما به لحاظ درمان ناباروری با هیچ‌گونه مشکلی مواجه نیست. تنها مشکل ما در حوزه ناباروری پوشش نامناسب بیمه‌ای است.

این فلوشیپ نازایی با بیان اینکه ۷۰ مرکز درمان ناباروری در کشور فعال هستند، خاطرنشان کرد: هزینه درمان ناباروری در افراد مختلف متغییر است اما در برخی زوجین دولت ۸۵ درصد هزینه ها را پرداخت می کند.

آمار ناباروری در کشور

وی با بیان اینکه ۱۲ درصد زوجین دچار ناباروری هستند، گفت: البته این آمار تا ۱۵ درصد نیز گزارش شده است. متاسفانه نازایی در کشور رو به افزایش است که از جمله علل می توان به میوم و آندومتریوز اشاره کرد.

صالح پور تصریح کرد: متاسفانه امروزه به دلیل افزایش سن ازدواج، تاخیر در باروری پس از ازدواج، ابتلا به برخی سرطان ها و انجام رادیوتراپی و شیمی درمانی موجب افزایش ناباروری شده است.

وی افزود: زنان مبتلا به سرطان می توانند قبل از انجام شیمی درمانی و رادیوتراپی تخمک خود را ذخیره کنند تا بعد از اتمام دوره درمان بتوانند صاحب فرزند شوند.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان درباره قوانین اجاره رحم و تخمدان، بیان کرد: قوانین در حال تدوین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha