دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 235896

: بزرگترین مشکل مهمانداران هواپیمایی کم خوابی و استرس است که هر دو این موارد تاثیر بسیار بدی بر سلامت و زیبایی پوست می گذارد. به همین بهانه در این مقاله 4 توصیه مهم برای مراقبت از پوست مهمانداران هواپیمایی برای تان ذکر می کنیم.

4 توصیه متخصصان پوست به مهمانداران هواپیمایی

سلامت نیوز: بزرگترین مشکل مهمانداران هواپیمایی کم خوابی و استرس است که هر دو این موارد تاثیر بسیار بدی بر سلامت و زیبایی پوست می گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه سلامت، به همین بهانه در این مقاله 4 توصیه مهم برای مراقبت از پوست مهمانداران هواپیمایی برای تان ذکر می کنیم.

از ملاتونین کمک بگیرید

تنها راه پیشگیری از بروز عوارض ناشی از کم‌خوابی و به هم ریختن ساعات خواب، تنظیم سیستم بیولوژیک بدن با وضعیت مسافرت‌هاست. در بدن هورمون ملاتونین در تنظیم سیستم بیولوژیک بدن و خواب نقش اصلی را برعهده دارد و مهمانداران نیز مثل سایر مسافرانی که از شرق به غرب یا از غرب به شرق سفر می‌کنند و دچار تغییر ساعت خواب می‌شوند، با این مشکل روبرو هستند و این موضوع به شدت بر سلامتشان اثر منفی می‌گذارد. این افراد برای مقابله با این مشکل باید قرص‌های هورمون ملاتونین را مصرف کنند.
وقتی مهمانداران هواپیما و همچنین مسافران خواب خوبی داشته باشند می‌توانند بر استرس و دیگر عوارض ناشی از به هم ریختن ساعت بیولوژیک بدن فائق آیند.

مرطوب‌ کننده‌ یادتان نرود

یکی دیگر از مسائلی که مهمانداران هواپیما با پوست خشک باید به آن توجه داشته باشند این است که پروازهای طولانی می‌تواند خشکی پوست را تشدید کند. بنابراین استفاده از مرطوب‌کننده‌ها به‌ویژه در پاییز و زمستان ضروری است. افرادی که پوست چرب و آکنه‌دار دارند هم باید از مرطوب‌کننده‌های بدون چربی استفاده کنند.

تغذیه‌‌تان را اصلاح کنید

بر مصرف میوه و سبزیجات تازه تاکید ویژه دارم زیرا استرس و کم‌خوابی سبب تولید اکسیدان و رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شود. این موضوع زمینه‌ساز پیری زودرس پوست است. باید آنتی‌اکسیدان مصرف کرد تا روند پیری زودرس کند شود. آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی بهترین نوع هستند که در میوه و سبزیجات موجود‌ند. گلوتاتیون مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان در بدن است که افزایش میزان آن در بدن از پیری زودرس پوست پیشگیری می‌کند. غیر از این موضوع مصرف برخی مکمل‌ها مثل سلنیوم یا مکمل‌های ویتامین C هم کمک‌کننده است.

از پیلینگ کمک بگیرید

آلفاهیدروکسی اسیدها یا گلیکولیک اسید از عوامل پیلینگ‌ کننده است که مصرف آن شب‌ها روی پوست سبب لایه‌برداری ملایم و شادابی پوست می‌شود. البته این به شرطی است که دچار خشکی شدید پوست نباشید و به راحتی بتوانید لایه‌برداری را تحمل کنید. لایه‌برداری پوست را حساس می‌کند و به همین دلیل مصرف ضدآفتاب در طول روز اهمیت زیادی دارد. اگر پوست چرب و آکنه‌دار دارید از دیفرین یا ترتینوئین یا آداپالنن که به‌عنوان رتینویید موضعی در بهبود کیفیت پوست نقش مهمی دارند، استفاده کنید. ویتامین C موضعی هم به‌عنوان فراورده آنتی‌اکسیدان موضعی در بهبود وضعیت پوست این افراد نقش مهمی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha