وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرحی خبر داد که براساس آن همه دست فروشان و فعالان مشاغل غیررسمی در کشور زیرپوشش بیمه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

پوشش بیمه‌ای دست فروشان و مشاغل غیر رسمی

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرحی خبر داد که براساس آن همه دست فروشان و فعالان مشاغل غیررسمی در کشور زیرپوشش بیمه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز،علی ربیعی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما، تعداد افرادی را که زیرپوشش هیچ یک از بیمه های اجتماعی قرار ندارند، 6 میلیون نفر دانست و گفت: بر اساس لایحه حمایتی چندلایه که به تصویب هیئت دولت رسیده صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر موظف شده است همه گروه های اجتماعی را زیرپوشش بیمه ای قرار دهد.

وی رسمی شدن مشاغل غیررسمی را که فاقد بیمه تامین اجتماعی است از سیاست های مهم دولت برشمرد و افزود: برای مشاغل غیر رسمی مشوق های بیمه ای پیش بینی می شود.
ربیعی افزود: بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر بیمه ای حمایتی است،
وی از اینکه در بسیاری از روستاها و شهرهای کوچک، نابرابری وجود دارد، ابراز تاسف کرد و گفت: با پوشش بیمه ای همه گروه های اجتماعی این نابرابری ها کاهش خواهد یافت.
وی مجموع اعتبارات لازم برای اجرای برنامه های حمایتی دولت از نیازمندان جامعه را در حوزه نظام لایه میانی حداقل 3 هزار میلیارد تومان دانست و ابراز امیدواری کرد این میزان اعتبار در بودجه سال 97 با هدف گسترش تامین اجتماعی به تصویب برسد.
ربیعی میزان یارانه پیش بینی شده برای خانواده های 5 نفره زیرپوشش نهادهای حمایتی را 640 هزار تومان در سال 96 دانست و گفت : یکی از برنامه های دولت در سال 97 پرداخت یارانه به همه نیازمندان جامعه است.
وی از شناسایی 800 هزار نفر از نیازمندان جامعه که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی نیستند، خبر داد و افزود : دولت درنظر دارد همه این افراد را در قالب برنامه های اشتغالزایی که با محدود کردن فقر مطلق گره خورده است، زیرپوشش حمایتی خود قرار دهد.
 دولت برای حذف یارانه ها به حساب شخصی افراد سرکشی نمی کند
 وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رئیس جمهور سرکشی کردن به حساب شخصی افراد را برای قطع یارانه ها ممنوع اعلام کرده است، گفت : دولت به سراغ هیچ یک از حساب های بانکی افراد نمی رود.
علی ربیعی ملاک قطع یارانه افراد را بانک اطلاعات ایرانیان دانست و تاکید کرد : براساس اطلاعاتی دقیقی که در این بانک وجود دارد دولت می تواند یارانه افراد را با در نظر گرفتن شاخص های پیش بینی شده، قطع کند.
وی با بیان اینکه قطع یارانه مردم یکباره انجام نمی شود، اطلاع رسانی را از مراحل پیش بینی شده در این فرایند اعلام کرد و افزود : این اطلاع رسانی از طریق پیامک انجام خواهد شد.
ربیعی خاطرنشان کرد : دولت اصلا تصمیم ندارد زندگی مردم را یکباره تحت تاثیر قرار دهد بنابراین ابتدا اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha