چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 236018

مدیر طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: پنج تالاب گاوخونی، حرای میناب، حله، آلاگل -آلماگل - آجی گل و نوروزلو در انتظار تصویب برنامه جامع مدیریت هستند.

سلامت نیوز: مدیر طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: پنج تالاب گاوخونی، حرای میناب، حله، آلاگل -آلماگل - آجی گل و نوروزلو در انتظار تصویب برنامه جامع مدیریت هستند.

به گزارش سلامت نیوز، ابوالفضل آبشت در گفت و گو با ایرنا افزود:با توجه به اهمیت حفاظت از تالاب های کشور، تهیه برنامه جامع مدیریت تالاب ها در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست و طرح حفاظت از تالاب ها قرار گرفت.
وی اظهار کرد: بر این اساس تاکنون برای تهیه برنامه جامع حفاظت برای 18 تالاب کار انجام شده و بر این اساس تاکنون برنامه مدیریت تالاب های ارومیه در آذربایجان غربی، شادگان در خوزستان، پریشان در فارس، هامون در سیستان و بلوچستان ، چغاخور در چهارمحال و بختیاری، میقان در استان مرکزی ، زریوار در کردستان، قره قشلاق بین دو استان آذربایجان‌ شرقی و غربی، قوری گل در جنوب شرق تبریز و سولدوز در شهرستان نقده مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین پنج تالاب گاوخونی در استان اصفهان، حرای میناب در استان هرمزگان، حله در استان بوشهر، آلاگل - آلماگل - آجی گل در استان گلستان و نوروزلو در استان آذربایجان غربی برنامه مدیریت آنها به پایان رسیده و منتظر تصویب در شورای برنامه ریزی استان هستند.
مدیر طرح حفاظت از تالاب های ایران اظهار کرد: همچنین فرایند تدوین برنامه جامع مدیریت تالاب های بختگان در استان فارس، جازموریان در مرز استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و خلیج گواتر نزدیک مرز ایران و پاکستان در جریان است.
وی با تاکید بر اهمیت داشتن برنامه جامع برای تمام تالاب های با اهمیت کشور گفت: فرایند تدوین برنامه جامع مدیریت تالاب بختگان در استان فارس به پایان رسیده و در حال نهایی شدن است.
آبشت اظهار کرد: هدف از تهیه این برنامه جامع بهره مندی خردمندانه و پایدار از تالاب ها و ظرفیت های آنها همراه با حفاظت از این حوضه های آبی است که دراین روند وظایف دستگاه ها و سازمان حفاظت محیط زیست نیز مشخص می شود و خروجی آن یک سری پروژه هایی می شود که می توانند در طول سال اعتبار دریافت کنند.
وی گفت: بعد از تصویب و ابلاغ برنامه مدیریت تالاب ها، برنامه اجرایی آنها آغاز می شود اما با توجه به اهمیت موضوع زمانی که برنامه مدیریت تالابی تهیه و مصوب می شود پیش از ابلاغ اقدامات اولویت دار آنها برای اجرا آغاز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha