عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به اینکه شهرداری باید در نوسازی موتورسیکلت های فرسوده به برقی به مسائل مالی آن توجه کند، گفت:‌ اجرای مصوبات زیست محیطی دریک پروسه زمانی مشخص باید انجام شود.

موتورسیکلت های با عمر بیش از 10 سال باید تعویض شوند

سلامت نیوز: عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به اینکه شهرداری باید در نوسازی موتورسیکلت های فرسوده به برقی به مسائل مالی آن توجه کند، گفت:‌ اجرای مصوبات زیست محیطی دریک پروسه زمانی مشخص باید انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز، علیرضا رحیمی در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص بی توجهی به توقف فعالیت موتورسیکلت های فرسوده در تهران، گفت:‌ عدم اجرای تکالیف قانونی درحوزه محیط زیست در زمان مناسب و تحمیل بارترافیکی اجرای قانون به دولت و یا شهرداری به نوعی اجحاف درحق شهروندان بوده و دستیابی به اهداف مصوبه قانونی درپروسه طولانی تری صورت می گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افرود:‌ مصوبه هیات وزیران درخصوص توقف فعالیت موتورسیکلت های با عمربیش از 10 سال باید دردفعات مکرر اجرا و گزارش های لازم ارایه می شد، اما اینکه اجرای این مصوبه مغفول مانده و پیگیری و اجرای یک مرتبه آن درشرایط فعلی منطقی نیست؛ بنابراین اجرای آن نیازمند یک پروسه زمانی مشخص است.

وی با بیان اینکه دریک بازه زمانی منطقی و قابل قبول باید مصوبات قانونی درهرحوزه ای اجرایی شوند، تصریح کرد:‌ به نظر نوسازی موتورسیکلت های فرسوده باید تابعی زمان بندی مشخص شود، تا به شکل کلی 80 درصد کسب و کارمردم و فعالیت های موتورسواران تحت تاثیر و تحت الشعاع این مصوبه قرارگیرد؛ البته این مصوبه اقدامی قابل قبول و منطقی است، اما نحوه اجرای آن نباید فشاری را به مردم و مجموعه اجرای تحمیل کند.

رحیمی با تاکید براینکه موتورسیکلت درحال حاضر اسباب معیشتی برخی مردم در تهران است، گفت:‌ برای اجرای واقع بینانه احکام و قوانین درهربخشی به ویژه مسائل محیط زیستی شهرداری باید برنامه زمانی مشخصی را پیش بینی کند، درضمن برنامه زمانی را به طورکامل به مردم معرفی کند؛ همچنین درمسیراجرایی کردن برنامه، مدل هایی برای تحمیل حداقل فشارها برمردم و اقشارضعیف و کم درآمد جامعه ارایه شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با بیان اینکه شهرداری باید درارایه مدل ها به مسائل مالی هم توجه داشت باشد، افزود:‌ به عنوان مثال ازمنابع بانک شهر متعلق به شهرداری و یا بانک های دیگرمنبعی به عنوان تسهیلات برای تبدیل موتورهای کاربراتوری به موتورهای هیبریدی و برقی پیش بینی شود؛ بنابراین مدل های اجرایی، مالی و زمانی را برای طرح نوسازی موتورسیکلت های فرسوده ارایه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha