جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 236146

یک متخصص پوست، التهاب یا آماس پوست را اگزمای پوستی عنوان کرد و گفت: این بیماری منجر به خارش، قرمزی، تورم و پوسته‌ریزی در نقاط مختلف بدن خواهد شد.

عوامل ابتلا به اگزمای پوستی

سلامت نیوز: یک متخصص پوست، التهاب یا آماس پوست را اگزمای پوستی عنوان کرد و گفت: این بیماری منجر به خارش، قرمزی، تورم و پوسته‌ریزی در نقاط مختلف بدن خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، صفیه چعباوی‌زاده متخصص پوست در گفت‌وگو با فارس در خصوص بیماری اگزمای پوستی گفت:‌ به التهاب یا آماس پوست، اگزما گفته می‌شود. این بیماری منجر به خارش، قرمزی، تورم، پوسته‌ریزی و... در پوست هر نقطه‌ای از بدن خواهد شد.

وی افزود: این بیماری معمولاً بر روی آرنج، مچ، دست، پشت زانوها و صورت مشاهده می‌شود. این بیماری‌ سرایت‌کننده نیست، ولی در خانواده‌هایی که سابقه اگزما، حساسیت یا آسم را دارند، احتمال ابتلا به اگزما وجود دارد. اگزما انواع مختلفی دارد و به شکل‌های مختلفی بروز می‌کند.

چعباوی‌زاده اظهار داشت: بسیار مهم است که یک متخصص پوست بسیار حاذق، بیمار را بررسی کند تا معلوم شود مشکل پوستی نوعی اگزما است یا عارضه دیگری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه علت بیماری اگزمای پوستی مشخص نیست، گفت: برخی از پزشکان بر این باورند که یکی از علل بروز این بیماری ناشی از فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن در پاسخ به عوامل ناشناخته و محیط زیست است.

چعباوی‌زاده در ادامه افزود: تماس پوست با مواد خشن یا خارش‌زا مانند پشم، آب‌وهوا و دمای بیش از حد گرم و یا بیش از حد سرد، تماس با حیوانات، استرس، استعمال دخانیات، غذاهایی مانند گندم، لبنیات و... که باعث واکنش‌های حساسیتی می‌شوند، عطرها و اسانس‌ها از عمده دلایل بروز بیماری اگزما به شمار می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha