عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: یکی از کارهایی که مجلس باید انجام دهد اجرایی شدن همین قانون است .

قانون تعرفه پرستاری باید اجرایی شود

سلامت نیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: یکی از کارهایی که مجلس باید انجام دهد اجرایی شدن همین قانون است .

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در همایش پرستاران تهران گفت: تلاش زیادی در مجلس برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری انجام شده و به نظر بنده یکی از کارهایی که باید در مجلس انجام شود اجرای همین قانون است.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین جلسات را با وزیر بهداشت داشته است، افزود: انصافا در این جلسات وزیر بهداشت اصرار زیادی بر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری داشته اند.
 
حاجی بابایی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: ایجاد توازن و تعادل در نوع نگاه به کسانی که در طرح تحول سلامت خدمات ارائه می دهند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
به گفته وی، یکی از  آسیب های درونی طرح تحول سلامت نبود توازن و تعادل در پرداختی به افرادی است که در این طرح خدمات ارائه می دهند.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: تا زمانی که رضایتمندی در پرداختی ها ایجاد نشود نمی توان به موفقیت طرح تحول سلامت امیدوار بود زیرا مولفه نیروی انسانی در تداوم این طرح از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
وی در ادامه به موضوع حقوق کارکنان در بخش دولتی برای سال آینده اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات خوب کمیسیون تلفیق این بود که حقوق زیر ۵ میلیون تومان ترمیم و بازسازی شود و در عین حال افرادی که بالای ۵ میلیون تومان حقوق دارند افزایش نداشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه حداقل حقوق سال آینده یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان تعیین شده است، افزود: قرار شد افرادی که بین یک میلیون و ۱۶۰ تا ۵ میلیون تومان حقوق دارند از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی حقوق برخوردار شوند.
 
حاجی بابایی همچنین با تاکید بر اینکه حقوق های بالای ۵ میلیون تومان برای سال آینده هیچ افزایشی نخواهد داشت و در عین حال شامل افزایش مالیات نیز خواهند شد گفت: قرار شده حقوق های تا سقف ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت نکنند.
 
وی با اشاره به اختصاص ۱۷ هزار میلیارد تومان برای حقوق بگیران بخش دولتی در سال آینده تاکید کرد: قرار شده این اعتبار برای کسانی که زیر ۵ میلیون تومان حقوق دارند تخصیص داده شود.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با اشاره به وضعیت پرداختی ها در نظام سلامت گفت: ساختار پرداختی ها در نظام سلامت باید اصلاح شود و فاصله پرداختی بین دو گروه ارائه دهنده خدمات در این نظام کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha