شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 236250

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پلاستیک های گیر افتاده در میان صخره های مرجانی در سراسر جهان، سلامت مرجان ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و آنها را از بین می برند.

پلاستیک ها مرجان ها را می کشند

سلامت نیوز:  نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که پلاستیک های گیر افتاده در میان صخره های مرجانی در سراسر جهان، سلامت مرجان ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و آنها را از بین می برند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، به گفته محققان دانشگاه کرنل در آمریکا که این مطالعه را انجام داده اند، بیش از 11 میلیارد قطعه پلاستیکی در میان مرجان های اقیانوس های منطقه آسیا -اقیانوسیه گیر کرده اند و به نظر می رسد تماس مرجان ها با پلاستیک احتمال بروز بیماری های مرجانی را از 4 درصد به 89 درصد افزایش می دهد.


به گزارش روزنامه ایندیپندنت،محققان در گزارش این تحقیق که در مجله Science منتشر شد، نوشتند: تصور می شود افزایش بیماری می تواند ناشی از این باشد که قطعات پلاستیکی مانع رسیدن نور و اکسیژن به مرجان ها می شوند.


کمبود نور و اکسیژن می تواند مرجان ها را برای ابتلا به عفونت ناشی از میکروب های مضری که به پاتوژن ها معروفند، مستعد سازد؛ همچنین، پلاستیک ها می توانند پاتوژن ها را به صخره های مرجانی منتقل کنند.


مطالعات قبلی نیز نشان داده است که پلاستیک ها پناهگاه مناسبی برای کلونی های میکربی هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha