نایب فراکسیون محیط زیست مجلس تبدیل جزیره آشوراده به منطقه گردشگری را خلاف قانون دانست و گفت: با حضور گردشگران، محیط زیست جزیره و نسل فوک خزر در معرض تهدید قرار می گیرد.

سلامت نیوز: نایب فراکسیون محیط زیست مجلس تبدیل جزیره آشوراده به منطقه گردشگری را خلاف قانون دانست و گفت: با حضور گردشگران، محیط زیست جزیره و نسل فوک خزر در معرض تهدید قرار می گیرد.


به گزارش سلامت نیوز، جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه امکان تبدیل جزیره آشوراده به منطقه گردشگری وجود ندارد، گفت: آشوراده جزو مناطق حفاظت شده بوده و تبدیل آن به منطقه گردشگری خلاف قانون است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با تبدیل آشوراده به منطقه گردشگری و حضور گردشگران نسل فوک خزر، محیط زیست و پوشش گیاهی جزیره با تهدید مواجه می شود، تصریح کرد: البته از سویی حفاظت از محیط زیست و تالاب ها بدون مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد محقق نمی شود بنابراین بهتر است مردم در حفاظت از محیط زیست، حیات وحش و تالاب ها مشارکت داده شوند.

وی با بیان اینکه برای حفاظت از آشوراده می توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بهره برد، افزود:  دولت و محیط زیست به تنهایی از عهده حفاظت از تالاب ها و مناطق حفاظت شده بر نمی آیند بنابراین با برنامه ریزی مناسب و منسجم می توان مشارکت مردم و بخش خصوصی را در این حوزه افزایش داد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم، با یادآوری اینکه منابع دولت برای حفاظت از محیط زیست محدود است، گفت: منطقه حفاظت شده آشوراده محل تخم ریزی ماهیان خاویاری خزر، پناهگاه حیات وحش، زیستگاه پرندگان و میزبان انواع پرندگان مهاجر بوده و در صورت تبدیل آن به منطقه گردشگری فعالیت ها و دخل و تصرف و تخریب هایی در اراضی بکر آن صورت می گیرد که به بحرانی شدن وضعیت محیط زیست و حیات وحش این جزیره منجر خواهد شد.

نایب فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی محیط زیست باید از تبدیل آشوراده به منطقه گردشگری جلوگیری کند، تصریح کرد: هر گونه فعالیت در آشوراده که به تخریب و تغییر کاربری منتهی شود ممنوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha