معاون درمان وزیر بهداشت از هزینه سالیانه بیش از ۳هزار میلیارد تومان برای درمان سرطان در کشور خبر داد و گفت: راهنماهای بالینی می‌توانند بیش از هزار میلیارد تومان از هزینه سرطان بکاهند.

هزینه سالانه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای درمان سرطان در بخش دولتی

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت از هزینه سالیانه بیش از ۳هزار میلیارد تومان برای درمان سرطان در کشور خبر داد و گفت: راهنماهای بالینی می‌توانند بیش از هزار میلیارد تومان از هزینه سرطان بکاهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، قاسم جان‌بابایی در حاشیه همایش ملی مبارزه با سرطان با بیان اینکه امروز روش‌های درمانی سرطان به روش‌های تشخیصی وابسته شده، اظهار کرد:  این درمان‌ها علاوه بر روش‌های تشخیصی، به ژنتیک بیماران نیز وابسته شده است. ما به دنبال آن هستیم که با روش‌های ژنتیک بتوانیم سرطان را به موقع تشخیص دهیم. در حال حاضر مطالعه‌ای انجام شده که نشان می‌دهد سرطان خون با روش تشخیصی ژنتیک، به دو روش قابل درمان است.

وی افزود: تکنولوژی جدیدی به دنیا معرفی شده که می‌تواند اندام بیمار را در ۹۰ درصد مواقع ابتلا به سرطان، حفظ کند. علاوه بر آن می‌توان با روش‌های پیشرفته بدون آسیب به بافت‌های اطراف تومور سرطانی، آن‌ها را حفظ کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به هزینه سالیانه بیش از ۳هزار میلیارد تومان برای درمان سرطان تصریح کرد:‌ این رقم بدون محاسبه افرادی است که به مراکز خصوصی مراجعه می‌کنند. با تدوین راهنمای‌های بالینی می‌توان بیش از هزار میلیارد تومان از هزینه‌های درمان سرطان را کاهش داد. تمام تلاش ما این است که بتوانیم سرطان را در مراحل اولیه تشخیص بدهیم و درمان کنیم. این کار می‌تواند از هزینه‌های گزاف جلوگیری کند و باعث کمتر آسیب دیدن بیمار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha