افرادی که از سیستم‌های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنند بیش‌تر از دیگران دچار بیماری می‌شوند.

سلامت نیوز :افرادی که از سیستم‌های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنند بیش‌تر از دیگران دچار بیماری می‌شوند.
محققان متوجه شدند افرادی که اخیرا استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را آغاز کرده‌اند با احتمال 6 برابر بیش‌تر از دیگران ممکن است به دلیل ابتلا به عفونت‌های تنفسی به پزشک مراجعه کنند، اما در عوض افرادی که هر روز این وسایل استفاده کرده‌اند به مرور زمان سیستم ایمنی بدنشان تقویت شده است و به همین دلیل زیاد با این مشکلات روبه رو نمی‌شوند.
این نتایج می‌تواند به محققان برای بررسی روش‌های مبارزه با بیماری‌های عفونی و مسری کمک‌های زیادی کند.
گروهی از محققان دانشگاه ناتینگهام مطالعاتی را روی 138 بیمار را که در بین ماه دسامبر سال 2008 و ژانویه سال 2009 به دلیل ابتلا به آنفولانزا به بیمارستان مراجعه کرده بودند انجام دادند.
از این افراد هم‌چنین پرسشنامه‌هایی را پر کردند که از آن‌ها در مورد میزان استفاده از اتوبوس، مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی 5 روز قبل از مراجعه به پزشک پرسیده شده بود.
این تحقیقات که توسط آژانس محافظت سلامت انجام شده است نشان می‌دهد سفر کردن با وسایل حمل و نقل عمومی در یک دوره می‌تواند احتمال مراجعه به پزشک به دلیل ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند سرماخوردگی را تا 6 برابر افزایش دهد.
پروفسور جاناتان ون تام در این باره گفت: افرادی که به طور مرتب در برابر ویروس‌ها و عفونت‌ها قرار می‌گیرند سیستم ایمنی بدن آن‌ها به مرور زمان قوی‌تر می‌شود و میزان تولید آنتی‌بادی‌هایی که از آن‌ها در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند افزایش پیدا می‌کند.
به هر حال این مطالعات اهمیت رعایت بهداشت را در مکان‌های عمومی نشان می‌دهد تا احتمال ابتلا به بیماری‌های مسری تا حد ممکن کاهش پیدا کند.
منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha