سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 236467

بررسی‌ها نشان می‌دهد ترکیبی در کیوی وجود دارد که می‌تواند از بیماری کبد چرب جلوگیری کند.

ترکیبی برای پیشگیری از بیماری کبد چرب

سلامت نیوز: بررسی‌ها نشان می‌دهد ترکیبی در کیوی وجود دارد که می‌تواند از بیماری کبد چرب جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در مطالعات اخیر شواهد فزآینده‌ای از تاثیر رژیم غذایی مادران در دوران بارداری بر سلامت نوزادان وجود دارد.

اگر مادران در این دوران رژیم غذایی با چربی بالا مصرف کنند، فرزندشان به اختلالاتی همچون اضافه وزن یا بیماری کبد چرب غیرالکلی دچار می‌شود. با این حال نتایج یک بررسی تازه حاکی از آن است که ترکیبی موجود در کیوی می‌تواند از بروز کبد چرب غیرالکلی جلوگیری کند.

در این بررسی پزشکان آمریکایی مشاهده کردند ترکیب PQQ موجود در کیوی از پیشرفت بیماری کبد چرب غیرالکلی در موش‌هایی که مادرشان رژیم غذایی با میزان چربی بالا داشته،‌ جلوگیری می‌کند.

بیماری کبد چرب غیرالکلی عارضه‌ای است که با تولید چربی در کبد شناخته می‌شود و ناشی از مصرف مواد الکلی نیست.

چاقی، سطح بالای کلسترول، فشار خون و بالا بودن میزان تری‌گلیسیرید عوامل کلیدی موثر در بروز بیماری کبد چرب غیر الکلی هستند و این مشکلات اغلب از رژیم غذایی با چربی بالا ناشی می‌شوند.

هرچند نوع غذایی که فرد مصرف کرده تنها عامل بروز این بیماری نیست بلکه وضعیت سلامت کبد وی حتی می‌تواند تحت تاثیر نوع تغذیه‌ مادر او در دوران بارداری باشد.

در سال‌های اخیر مطالعات متعددی در مورد تاثیر رژیم غذایی مادر روی سلامت نوزاد انجام گرفته‌ است. به طور مثال سال گذشته بخشی از آزمایشات نشان داد مادران بارداری که از رژیم غذایی پرچرب مصرف می‌کنند بیشتر احتمال دارد فرزندشان به سرطان پستان مبتلا شود.

همچنین رژیم غذایی نامطلوب مادر در زمان بارداری، باکتری معده نوزاد را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که او را با خطر چاقی و مشکلات دیگر جسمی مواجه می‌کند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، در این بررسی نیز پزشکان آمریکایی به تاثیر ترکیب PQQ موجود در کیوی در جلوگیری از انباشت چربی در کبد موش‌هایی پی بردند که مادرانشان رژیم غذایی پرچرب داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha