معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در پاسخ به این سوال که چه تعداد پزشک استان به دلیل خطای پزشکی از گردونه خدمت کنار رفتند، گفت: پروانه فعالیت دو پزشک متخلف در استان برای چند ماه لغو شد.

لغو پروانه فعالیت دو پزشک متخلف در گلستان

سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در پاسخ به این سوال که چه تعداد پزشک استان به دلیل خطای پزشکی از گردونه خدمت کنار رفتند، گفت: پروانه فعالیت دو پزشک متخلف در استان برای چند ماه لغو شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، عباس بداخشان در پاسخ به این سوال که چه تعداد پزشک استان به دلیل خطای پزشکی از گردونه خدمت کنار رفتند، اظهار کرد: یک پزشک به خاطر یک یا دو و یا سه خطای پزشکی از چرخه خدمت خارج نمی‌شود اما در مواردی دو مورد پروانه فعالیت پزشکان استان برای چند ماه لغو شد. 

وی از پیگیری دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور پیگیری منابع اعتباری حوزه سلامت خبر داد و در خصوص مهمترین برنامههای دهه فجر این دانشگاه تصریح کرد: بهبود فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان صیاد شیرازی و بیمارستان شهدای گنبدکاووس در دستور کار است و بخش داخلی بیمارستان در دههفجر امسال بر اساس توافق معاونت درمان وزارتخانه به بهرهبرداری میرسد.

* مرکز اعصاب و روان در بیمارستان قدیمی بندرگز تاسیس و راهاندازی میشود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه پنج پایگاه اورژانس پیشبیمارستانی در استان گلستان کلنگزنی میشود، افزود: بخش اعصاب و روان شهرستان آققلا راهاندازی میشود و تبدیل به محیط آموزشی نیز خواهد شد.

بداخشان از راهاندازی و تاسیس مرکز اعصاب و روان در بیمارستان قدیمی بندرگز خبر داد و گفت: در ایامالله دهه فجر مرکز شیمیدرمانی در حال تکمیل است و پزشکان متخصص در این بخش جذب شدند.

وی با تصریح اینکه بخش پشتیبان رادیوتراپی در علیآبادکتول تا یکسال آینده تکمیل و افتتاح خواهد شد، افزود: این پروژه ظرفیت 120 تخت را دارد، دیالیز سهفاقی به چرخه خدمت اضافه خواهد شد.

* پزشکان دانشگاه علوم پزشکی استان فرار مالیاتی ندارند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سلامت استان گلستان از فعالیت سه مرکز غربالگری سرطان در استان خبر داد و گفت: دو مرکز غربالگری در گرگان و یک مرکز در گنبدکاووس تا اواخر بهار سال 1397 راهاندازی میشود.

بداخشان در خصوص ارائه خدمات MMT بیان کرد: هدف از راهاندازی این مراکز، ترک اعتیاد نبوده است بلکه تلاش ما برای کاهش خطر بوده تا معتادی که دچار این بیماری شده در محیط آلوده از افراد ناشناس دارو نگیرد بلکه با مصرف قرص متادون بتواند درد خود را تسکین دهد، این افراد کمکم اعتماد به نفسشان افزایش مییابد و قرار نیست سریعا سمزدایی از بدن آنها انجام شود.

وی در پاسخ به فرار مالیاتی برخی پزشکان گفت: پزشکان دانشگاه علوم پزشکی استان فرار مالیاتی ندارند و قبلا از پرداختیهایشان میزان مالیات زیادی کسر میشود، گروه پزشکی مدعی است که در مقایسه با سایر صنوف به طور حسابشدهای مالیات پرداخت میکنیم.

* بدهی 134 میلیارد تومانی دانشگاه به پزشکان و پرستاران

این مقام مسوول با بیان اینکه تیپبندی مراکز سرطان در سال 1394 کلید خورد، ابراز کرد: این مراکز در تیپهای یک، دو و سه تقسیمبندی شدند، مرکز سرطان تیپ سه جزو مراکز مجهزتر هستند که در 14 استان راهاندازی شدند متاسفانه این مزیت در اختیار دانشگاههایی قرار گرفت که به عنوان دانشگاه مادر مطرح بودند و گلستان از قافله عقب ماند.

بداخشان با بیان اینکه در سال 1394 اکثر دانشگاههای علوم پزشکی در سطح کشور تیپ یک بودند، گفت: با اعتراضی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفت مبنی بر اینکه گلستان روی کمربند سرطان قرار دارد و جزو پنج استان پیشتاز در این زمینه شناخته شده است از تیپ یک به تیپ دو ارتقاء پیدا کردیم.

وی در خصوص بدهی پرسنلی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: بدهی پرسنلی دانشگاه اعم از پزشک و پرستار 134 میلیارد تومان است و طلب دانشگاه علوم پزشکی استان از بیمهها 180 میلیارد تومان است.

* سلامتکده طب سنتی راهاندازی میشود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سلامت استان گلستان در خصوص طب سنتی در استان بیان کرد: نظارت در این حوزه باید قویتر باشد، برخی با یک اسم زیبای دیگری به نام طب اسلامی آنرا ممزوج کردند و برخی موارد را مطرح میکنند که مورد تائید علمی نیست، البته مواردی مانند طب سوزنی، حجامت، گیاهان دارویی بر اساس آموزههای دینی را قبول داریم اما باید نظارت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

بداخشان با بیان اینکه در آیندهای نزدیک سلامتکده طب سنتی راهاندازی میشود از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی این پروژه در استان خبر داد و گفت: وقتی این پروژه نهایی شود، متخصص طب سنتی و طب نوین نیز در این سلامتکده اراه خدمت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه فروش داروی گیاهی در عطاری ممنوع است، گفت: تعداد زیادی از عطاریهایی که این تخلف را انجام دادند به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

* پاسخ معاون دانشگاه علوم پزشکی به ضرب و شتم پرستار در برخی بیمارستانهای گلستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سلامت استان گلستان با بیان اینکه مرگ و میر مادران باردار در استان کاهش پیدا کرده است، افزود: یکهزار و چهار کمیسیون برای یکهزار و چهار مادر پرخطر تشکیل دادیم موارد در کمیسیونها ارزیابی شد سیر نزولی مرگ مادران باردار را در استان داریم.

بداخشان در پاسخ به این سوال که چه تعداد پزشک استان به دلیل خطای پزشکی از گردونه خدمت کنار رفتند، ابراز کرد: یک پزشک به خاطر یک یا دو و یا سه خطای پزشکی از چرخه خدمت خارج نمی‌شود اما در مواردی دو مورد پروانه فعالیت پزشکان استان برای چند ماه لغو شد. 

وی با بیان اینکه در این هفته 10 پزشک تذکر کتبی گرفتند، گفت: ما هیچ اغماضی در خصوص تخلفات پزشکی نخواهیم داشت و از طریق کمیسیونهای خاصی مانند نظام پزشکی و براساس جمعآوری مستندات این اتفاقات با جدیت پیگیری و رصد میشود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سلامت استان گلستان در خصوص ضرب و شتم پرستار در برخی بیمارستانها و مراکز درمانی بیان کرد: گاهی پزشک و حتی نگهبان از این مباحث ایمن نیست البته ما شرایط بیماران را درک میکنیم چراکه آنها اطلاعات پزشکی ندارند، نباید در هر درگیری مردم را مقصر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha