رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در بازدیدها متوجه شدیم که گروه پرستاری تحت فشارهای بسیار کاری است و امیدواریم با همکاری گروه‌های مختلف، از حجم کار پرستاران کاسته شود.

بیشترین فشار کاری بر دوش پرستاران است

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در بازدیدها متوجه شدیم که گروه پرستاری تحت فشارهای بسیار کاری است و امیدواریم با همکاری گروه‌های مختلف، از حجم کار پرستاران کاسته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، دکتر ایرج نظری در همایش تجلیل از پرستاران نمونه اظهار کرد: روز ولادت بانوی کربلا حضرت زینب(س) به درستی به عنوان روز پرستار انتخاب شده است و امیدواریم با برنامه‌ریزی در سطح کشور بر تعداد پرستاران افزوده و کمبودهای این قشر برطرف شود.

وی افزود: پرستاری همراه با بی‌خوابی و مواظبت از بیماران است و قطعا آسایش و آرامش کمتر همراه با این شغل دیده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از فراخوان جذب نیرو برای افزایش تعداد هیات علمی دانشکده پرستاری خبر داد و تصریح کرد: در این دوره جهت تقویت آموزش گروه پرستاری در دانشکده پرستاری بنا است که تعداد اعضای هیات علمی این دانشکده افزایش یابد و برای جذب نیروهایی که می‌توانند عضو هیات علمی دانشکده پرستاری باشند، اعلام آمادگی کرده و فراخوان خواهیم داد.

وی با تقدیر از پرستارانی که در این گروه خدمت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در بازدیدهایی که از بیمارستان‌ها داشتیم متوجه شدیم که این گروه تحت فشارهای بسیار کاری هستند و امیدواریم با همکاری گروه‌های مختلف، از حجم کار پرستاران کاسته شود.

نظری بیان کرد: با توجه به اینکه جامعه پرستاری به سمتی رفته که این شغل بیشتر بر عهده زنان گذاشته می‌شود و از طرفی زنان مسئولیت‌های مادرانه دیگری نیز دارند که سختی کار پرستاری را دو چندان می‌کند، نیازمند تقویت این گروه به دست خودشان هستیم.

در ادامه دکتر مهران ورناصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تبریک روز پرستار، اظهار کرد: نقش بانوی بزرگ حضرت زینب(س) در پرستاری از بازماندگان سالار شهیدان اهمیت جایگاه پرستاری را بیشتر  مشخص می‌کند.

وی افزود: تا صحبت از درمان می‌شود اولین چیزی که به ذهن مردم می‌رسد پرستار است و در حقیقت پرستاران پشتیبان ما در درمان هستند زیرا ارتباط بیشتری با مردم و نقش بزرگی در درمان دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سال گذشته به گروه پرستاری گفتم در جهت ایجاد همدلی بین مردم در درمان و جلوگیری از تفرقه بین گروه‌های مختلف تلاش کنند که خوشبختانه امسال می‌بینیم در این زمینه به صورت جدی عمل کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha