پس از سپری شدن 19ماه از انتخابات سازمان نظام روانشناسی و معرفی نشدن رئیس تازه این سازمان شورای اجرایی منظومه انجمن‌های علمی روانشناسی و مشاوره ایران در نامه سرگشاده‌ای خطاب به وزرای بهداشت و علوم خواستار حل‌و‌فصل این معضل شدند.

نامه سرگشاده به وزارتین برای حل معضل انتخابات سازمان روانشناسی

سلامت نیوز: پس از سپری شدن 19ماه از انتخابات سازمان نظام روانشناسی و معرفی نشدن رئیس تازه این سازمان شورای اجرایی منظومه انجمن‌های علمی روانشناسی و مشاوره ایران در نامه سرگشاده‌ای خطاب به وزرای بهداشت و علوم خواستار حل‌و‌فصل این معضل شدند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از «جوان»، چهارمین انتخابات سراسری شورای مركزی سازمان روانشناسی با حاشیه‌هایی همراه بود. این انتخابات در تیرماه 1395 برگزار شد، اما پس گذشت 19ماه از انتخابات، هنوز رئیس سازمان تعیین نشده است.

 این مسئله و به سرانجام نرسیدن تلاش‌های انجمن‌های علمی روانشناسی و مشاوره ایران موجب شده تا این‌بار شورای اجرایی منظومه انجمن‌های علمی روانشناسی و مشاوره ایران با نامه سرگشاده‌ای خطاب به وزرای علوم و بهداشت تقاضای رسیدگی به این جریان را رسانه‌ای كنند:  «سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران  بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مورخ 1382/1/27 تشكیل شد تا حامی حقوق صنفی رواشناسان و مشاوران و نیز حقوق مراجعان باشد. این سازمان هم‌اینك بیش از 20هزار عضو دارد. براساس مفاد قانون و رویه‌های پیامد آن، رئیس سازمان توسط شورای مركزی انتخاب شده و از طریق وزیر محترم علوم به رئیس جمهور معرفی می‌شود. همچنین بر‌اساس ماده 7 قانون، دو نماینده از سوی وزرای محترم علوم و بهداشت در شورای مركزی گمارده می‌شوند.

شورای اجرایی منظومه انجمن‌های علمی روانشناسی و مشاوره ایران در این نامه تقاضای خود را اینگونه مطرح كرده‌‌اند:‌ «جنابان آقایان دكتر غلامی و دكتر قاضی‌زاده هاشمی، حضور نمایندگان مستقیم شما در شورای مركزی به خودی خود گویای نقش حاكمیتی آن دو وزارتخانه در سازمان نظام روانشناسی است. متأسفانه تدوام این وضعیت نابسامان كه موجب معطل ماندن وظایف قانونی سازمان و نارضایتی عمیق جامعه روانشناسی و مشاوره كشور شده، تردیدهای جدی در مورد عزم این دو وزارتخانه در حل مشكلات سازمان ایجاد كرده است. این بسیار ناامیدكننده و مخل مبانی حقوق شهروندی است؛ لذا ما اعضای شورای اجرایی «منظومه انجمن‌های چهارده‌گانه روانشناسی و مشاوره ایران» مجدّانه تقاضا داریم كه در اسرع وقت هیئتی با مشاركت نمایندگان محترم وزارتین، نماینده دفتر ریاست جمهوری و نماینده منظومه انجمن‌های علمی برای رفع معضلات سازمان در محل وزارت علوم تشكیل شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha