نزدیک به دو هفته از تصمیم وزیر بهداشت مبنی بر انتقال اداره مددکاری اجتماعی از معاونت درمان به معاونت اجتماعی این وزراتخانه می‌گذرد و علی‌رغم اعتراضات صورت گرفته از سوی جامعه مددکاری اجتماعی، همچنان دکتر قاضی‌زاده هاشمی به مطالبه مددکاران واکنشی نشان نداده است. در تازه‌ترین اعتراض طوماری با امضای 325 نفر از فارغ‌التحصیلان و فعالان عرصه مددکاری اجتماعی خطاب به وزیر بهداشت منتشر شده است.

امضای طومار اعتراضی مددکاران اجتماعی خطاب به وزیر بهداشت

سلامت نیوز: نزدیک به دو هفته از تصمیم وزیر بهداشت مبنی بر انتقال اداره مددکاری اجتماعی از معاونت درمان به معاونت اجتماعی این وزراتخانه می‌گذرد و علی‌رغم اعتراضات صورت گرفته از سوی جامعه مددکاری اجتماعی، همچنان دکتر قاضی‌زاده هاشمی به مطالبه مددکاران واکنشی نشان نداده است. در تازه‌ترین اعتراض طوماری با امضای 325 نفر از فارغ‌التحصیلان و فعالان عرصه مددکاری اجتماعی خطاب به وزیر بهداشت منتشر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جامعه نو، امضا‌کنندگان مدعی شده‌اند: «جناب آقای دکتر هاشمی به راستی ما تا به کی باید شاهد این جابجایی‌های مکرر و غیراصولی و کارشناسی نشده‌ای باشیم که بی‌شک باعث تخریب چهره این حرفه شده است؟»
در حدود نیمی از امضاکنندگان طومار در مجموعه مددکاران اجتماعی شاغل در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت در سراسر کشور هستند که با توجه به ادعای قاسم جان‌بابایی معاون درمان این وزارتخانه، مبنی بر این که از میان 900 فرصت شغلی مددکار اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی، تنها 200 نفر متخصص این رشته هستند، می‌توان دریافت اکثریت مطلق مددکاران اجتماعی که چنین انتقالی مستقیما بر شرایط کاری آنها تاثیرگذار است، مخالف اجرای آن هستند. گستره مددکاران امضاکننده این طومار 37 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور از 22 استان کشور را شامل می‌شود. این در حالی است که ده دانشگاه علوم پزشکی کشور فاقد حتی یک مددکار اجتماعی متخصص هستند.
در بخش دیگری از این طومار آمده است: «جایگاه تعیین شده در معاونت درمان مناسب‌ترین جایگاه برای استقرار این اداره بود و طی یک سال اخیر نیز با اتخاذ رویکرد علمی حرکت‌هایی در راستای تخصصی شدن این حرفه برای ارائه خدمت جامع به بیماران و خانواده‌های ایشان صورت گرفت و این امید را در دل مددکاران بیمارستانی زنده کرد که پس از سال‌ها فعالیت در بیمارستان‌ها، سرانجام نقش تخصصی خود را یافته‌اند و مددکاری اجتماعی بیمارستانی با پروسیجرهای شفاف و به دور از برخوردهای سلیقه‌ای، هویت خود را شناخته است. اما خبر انتقال مجدد این اداره به معاونت اجتماعی آب سردی بود بر پیکر تازه جان‌گرفته این حرفه.»
امضاکنندگان طومار ضمن تقاضا برای محترم شمرده شدن حقوق صنفی خود و حفظ حقوق مراجعانشان در برخورداری از  خدمات باکیفیت روانی اجتماعی مددکاران بیمارستانی، ممانعت از اجرای فرایند این انتقال را از وزیر بهداشت درخواست کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha