چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 236654

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس، با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری برای توسعه پایدار در جهت حفظ تالاب‌ها با میزان تهدیدات پیرامون این حوزه همخوانی ندارد از تلاش نمایندگان برای افزایش اعتبارات این بخش خبر داد.

تالاب ها در مرحله بحران قرار دارند

سلامت نیوز: عضو فراکسیون محیط زیست مجلس، با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری برای توسعه پایدار در جهت حفظ تالاب‌ها با میزان تهدیدات پیرامون این حوزه همخوانی ندارد از تلاش نمایندگان برای افزایش اعتبارات این بخش خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، عبدالکریم حسین زاده در گفت و گو با خانه ملت، با تایید این خبر که وضعیت  28تالاب کشور در وضعیت وخیمی قرار دارد، آن را امری بدیهی دانست و گفت: این خبر که تالاب ها و آبگیرهای کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد، امری مبرهن است و شاید یکی از دلایل بروز شادی و سرزندگی مردم ناشی از بارندگی‌های اخیر برای جبران کم آبی‌های‌های حاصل از کاهش آب‌های زیرزمینی و آب‌های تحت ارضی باشد.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این یک واقعیت انکارناپذیر است که تالاب‌ها و سفره‌ آب‌های زیرزمینی و تحت ارضی از شرایط بسیار بحرانی برخوردار هستند و اگر مدیریت آب را اعمال نکنیم و برنامه‌ریزی جدی در این جهت نداشته باشیم، قطعا از جمله کشورهایی هستیم که در سال‌های آتی با مشکلات اساسی در این حوزه روبرو خواهیم شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به احیای تالاب‌ها تصریح کرد: در لایحه بودجه 97 در جدول شماره 12، برداشت اعتباراتی از صندوق توسعه ملی برای موضوعات زیست محیطی دیده شده است، ضمن اینکه تعداد زیادی از نمایندگان برای رسیدگی به تالاب‌ها پیشنهاداتی به منظور افزایش اعتبارات تخصیص یافته به این بخش ارائه داده‌اند.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس، یادآورشد: هم‌اکنون میزان سرمایه‌گذاری برای توسعه پایدار در جهت حفظ تالاب‌ها و حوزه‌های آبی با میزان تهدیداتی که در این حوزه وجود دارد آن هم در شرایطی که یک دوره خشکسالی را پشت سر گذاشته‌ایم نه تنها همخوانی ندارد بلکه سالانه بر شدت این بحران نیز خواهد افزود بنابراین اگر به سرمایه گذاری برای رفع این مشکل توجه نکنیم  در سال‌های آتی با بحرانی جدی‌تر هم مواجه خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha