متخصص کلیه و مجاری ادراری با اشاره به اینکه اغلب بیمارانی که دچار فتق کشاله ران می‌شوند، تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، گفت: انجام جراحی خطر بسیار کمتری از رها کردن مشکل و بروز عوارض جانبی آن دارد.

هر آنچه در مورد درمان فتق باید بدانید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سلمان اسلامی، در ارتباط با فتق اینگوینال اظهارداشت: این مشکل نوعی از فتق‌های شکمی است که در ناحیه کشاله ران (محل تلاقی زیر شکم با ران) رخ می‌دهد و در این عارضه روده‌ها یا بافت چربی به کانال مغبنی یا اینگوینال فشار وارد می‌کند.

وی گفت: اگر فردی در ناحیه کشاله ران خود یک برآمدگی مشاهده کرد و یا این ناحیه به لمس کردن حساس شده یا به طور مداوم در این ناحیه احساس سنگینی می‌شود، حتما باید به پزشک مراجعه کند.

عضو انجمن اورولوژی ایران و اروپا افزود: این موارد، علائم فتق هستند و این عارضه به خودی‌خود خوب نمی‌شود و تنها راه درمان فتق، جراحی است.

اسلامی گفت: اغلب بیمارانی که دچار فتق کشاله ران می‌شوند، تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، حتی اگر هیچ علائمی مانند درد نداشته باشند.

در صورتی که فتق درمان نشود چه می شود؟ برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را از دست ندهید.

متخصص کلیه و مجاری ادراری تصریح کرد: انجام جراحی خطر بسیار کمتری از رها کردن مشکل و بروز عوارض جانبی آن در آینده دارد.

وی گفت: این برآمدگی در هنگام ایستادن و سرفه کردن بزرگتر می‌شود. در برخی موارد ممکن است فتق کشاله ران موجب درد و حساسیت به لمس شود. سایر علائم این عارضه به صورت درد در هنگام سرفه کردن، ورزش کردن و خم شدن، احساس سوزش، درد تیز و تیرکشنده، احساس سنگینی در کشاله ران بروز می‌کند.

اسلامی گفت: در طول زمانی که بیمار منتظر انجام جراحی است، می تواند وسیله ای به نام فتقبند بپوشد که بر روی فتق کشاله ران فشار وارد میکند و آن را به داخل پس می فرستند و به صورت موقتی موجب بهبود علائم بیمار می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فتق بند نباید برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرد، مگر در موارد نادری که پزشک توصیه کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha