سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور از آغاز موج جدیدی از بارش ها از دهه سوم بهمن ماه در کشور خبر داد و گفت: از دهه سوم بهمن ماه انتظار بارش های بالاتر از حد طبیعی را در غالب مناطق کشور داریم و در دهه اول اسفندماه این بارش ها کماکان ادامه می یابد.

آغاز موج جدید بارش ها از دهه سوم بهمن ماه

سلامت نیوز: سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور از آغاز موج جدیدی از بارش ها از دهه سوم بهمن ماه در کشور خبر داد و گفت: از دهه سوم بهمن ماه انتظار بارش های بالاتر از حد طبیعی را در غالب مناطق کشور داریم و در دهه اول اسفندماه این بارش ها کماکان ادامه می یابد.

به گزارش سلامت نیوز، مسعود حقیقت روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بارش ها در همه مناطق کشور به ویژه مناطق جنوب، غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال کشور و به ویژه دامنه زاگرس بالاتر از سطح نرمال خواهد بود.
وی در خصوص حد نرمال بارش ها توضیح داد: عدد نرمال؛ به میانگین بارش ها طی 20 سال گذشته گفته می شود.
براساس پیش بینی ها، از 13 تا 21 بهمن ماه بارش ها چشمگیر نبوده و با کمبود بارش ها در تمام مناطق کشور مواجه خواهیم بود.

** وضعیت کنونی آب و هوایی کشور
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: طی دو سه روز آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار و آرام خواهیم داشت که پیامد آن انباشت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیتی مانند تهران، کرج، اصفهان، مشهد و سایر شهرهای پرجمعیت و صنعتی خواهد بود.
حقیقت افزود: همچنین روند تدریجی دمای هوا را در غالب مناطق کشور پیش بینی می کنیم که این مساله به ویژه برای مناطق و جاده های کوهستانی کشور که انباشت برف دارند، بسیار حائز اهمیت است زیرا با گرم شدن هوا خطر سقوط بهمن به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی و برفگیر افزایش می یابد که باید مورد توجه عموم مردم و راهداری های این مناطق قرار گیرد.
وی درخصوص مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس نیز گفت: در اوایل وقت دوشنبه با توجه به این که وزش باد در این مناطق زیاد است، دریا مواج خواهد بود که باید مورد توجه صیادان قرار گیرد.

** گرمترین و سردترین نقاط کشور/ وضعیت هوای تهران
کارشناس هواشناسی گفت: روز گذشته گرمترین نقطه کشور منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان با 28 درجه بالای صفر و بعد از آن میناب با دمای 27 درجه بالای صفر بود.
حقیقت افزود: امروز صبح سردترین نقطه کشور فامنین در شمال شرق استان همدان با منفی 18 درجه زیر صفر و بعد از آن خیرآباد با 17 درجه زیر صفر و استراباد نیز در آذربایجان شرقی منهای 15 درجه بود.
حقیقت افزود: دمای دیروز تهران هفت درجه و امروز صبح نیز کمینه دمای تهران منهای یک بود.
وی ادامه داد: برای تهران نیز پیش بینی کرده ایم که در دو سه روز آینده آسمان صاف و غبارآلود باشد، بیشینه امروز آن به عدد هفت، فردا به هشت و در دو روز آینده به عدد 9 می رسد.

** وضعیت هوای کشور از نظر آلاینده ها/ هوای امروز تهران برای گروه های حساس ناسالم
سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور درخصوص وضعیت هوای استان های مختلف کشور از نظر آلاینده های جوی توضیح داد: انباشت آلاینده ها به تدریج نسبت به روزهای گذشته در بیشتر مناطق کشور در حال افزایش است.
حقیقت گفت: هوای امروز تهران برای تمام گروه های حساس ناسالم است؛ اگر میزان آلاینده ها بین 100 تا 150 باشد، برای گروه های حساس ناسالم است و بالای 150 برای تمام گروه ها ناسالم می شود. درحال حاضر میزان آلاینده های تهران بالای 150 است.
وی ادامه داد: از روزهای قبل انباشت تدریجی آلاینده ها را داشته ایم و امروز با توجه به آغاز هفته، تردد در شهرها بیشتر شده و کارخانه ها نیز کار خود را آغاز می کنند که در نتیجه، انباشت آلاینده ها ادامه یافته و به تدریج بیشتر می شود.
حقیقت ادامه داد: انباشت آلاینده ها به ویژه در شهرهای پرجمعیت مانند تبریز، مشهد، اصفهان و کرج به دلیل سکون هوا، بیشتر شده در نتیجه در روزهای آینده با آلودگی مواجه خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha