یک فوق تخصص ریه گفت: آلودگی هوا باعث کاهش رشد ریه در کودکانی می‌شود که در محیط آلوده زندگی می‌کنند.

سالمندان بیش تر در خطر عفونت ریوی قرار دارند

سلامت نیوز:یک فوق تخصص ریه گفت: آلودگی هوا باعث کاهش رشد ریه در کودکانی می‌شود که در محیط آلوده زندگی می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  رادیو سلامت، سید‌علی جواد موسوی، فوق‌تخصص ریه با اشاره به نقش مهم و تاثیرگزار مردم در کاهش آلودگی هوا گفت: در روزهایی که هوای شهر آلوده است بهتر است شهروندان از وسایل نقلیه عمومی، سوخت الکترونیکی و برقی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه کودکان و سالمندان بیش تر در معرض خطر عفونت ریوی قرار دارند، افزود: آلودگی هوا روی همه انسان‌ها تاثیر دارد، اما تاثیر منفی بیشتر روی کسانی است که مبتلا به بیماری ریوی هستند؛ مثل مبتلایان به آسم، برونشیت مزمن و آمفیزم‌. همچنین روی سلامت کودکان و سالمندان تاثیر منفی دارد‌. این افراد بیماری‌شان تشدید می‌شود.

این فوق‌تخصص ریه در ادامه با بیان اینکه ریه افرادی که در شهرهای آلوده زندگی می‌کنند با ریه افرادی که در روستاها زندگی می‌کنند، متفاوت است، ادامه داد: آلودگی هوا عملکرد ریه‌ها را کاهش می‌دهد. آلودگی هوا باعث کاهش رشد ریه در کودکانی می‌شود که در محیط آلوده زندگی می‌کنند. چون ذرات هوا، میکروب‌ها را جذب می‌کند و با خودش میکروب را به ریه می‌برد و درنتیجه عفونت ریوی ایجاد می‌شود.

موسوی اظهارداشت: در روزهای آلوده، فضای داخل ماشین و منزل نیز آلوده است؛ ولی با رقت کمتر نسبت به محیط بیرون، بنابراین بهتر است بیماران در این روزها ترددشان کمتر شود. از ماسک نوع 95 که از داروخانه تهیه کردند، استفاده کنند و ماسک‌ خود را هفته‌ای یک‌بار عوض نمایند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha