معاون آموزشی وزیربهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت: رتبه بندی جدید دانشگاه های علوم پزشكی كشور از سال تحصیلی 90 – 91 آغاز می شود.

سلامت نیوز : معاون آموزشی وزیربهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت: رتبه بندی جدید دانشگاه های علوم پزشكی كشور از سال تحصیلی 90 – 91 آغاز می شود.

دكتر محمد علی محققی، در حاشیه آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشكی اظهار داشت: در این رتبه بندی،‌ دانشگاه ها براساس تیپ 1، 2 و 3 طبقه بندی نمی شوند بلكه براساس یك برنامه مدون شده و جامع دسته بندی خواهند شد.

وی‌ با اشاره به اینكه این رتبه بندی برای برنامه ریزی دستیابی به اهداف سند چشم انداز 1404 كشور انجام می شود ، افزود: این رتبه بندی رقابت بین دانشگاه ها را وارد مرحله جدیدی خواهد كرد.

وی تاكید كرد: برای این رتبه بندی ‌19 شاخص كلان در نظر گرفته شده كه بر اساس آن شاخص ها صلاحیت و رتبه هر دانشگاه مشخص و تعیین می شود.

دكتر محققی تصریح كرد:‌ تلاش شده است تا در این شاخص ها تحقق اهداف بر مبنای اسناد بالا دست آموزشی ملاك قرار گیرد تا زمینه رشد و تعالی آموزش پزشكی كشور فراهم شود.

معاون وزیر بهداشت همچنین در آئین تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشكی كاشان، افزایش بصیرت را یكی از موضوعهای فراموش شده در دانشگاه های كشور عنوان كرد و گفت:‌ بصیرت و صبر دو عنصر مهمی است كه غفلت از آن نه تنها جلوی راه پیشرفت كشور را مسدود می كند بلكه جامعه اسلامی را نیز زیر سلطه بیگانگان در آورده و موجب می شود تا یك جامعه قرنها از رشد و تعالی باز بماند.

وی افزود: دانشگاه ها بر مبنای اهدافی بنا شده اند كه تحقق این اهداف نیز با توجه به بصیرت و هوشیاری قشر تحصیل كرده جامعه و دانشگاهیان آن امكان پذیر است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشور تاكید كرد: افزایش سطح آگاهی و بصیرت دانشجویان باید همراه با معارف غنی اسلامی و دستاوردهای انقلاب حاصل شود تا دانشگاه ها و دانشجویان كشورمان به اوج قله های افتخار صعود كنند.

در این آیین از دكتر محمدرضا نیكبخت سرپرست پیشین دانشگاه علوم پزشكی كاشان قدردانی و محمد حسین اعرابی به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.131/201/203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha