رییس شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی کشور، تصویب مالیات تا ۳۵ درصد حق‌الزحمه پزشکان و همچنین عدم افزایش تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۷ را غیرمنطقی دانست و گفت: نتیجه افزایش مالیات در کنار کاهش تعرفه‌ها، خروج متخصصان از بخش دولتی خواهد بود.

انتقاد سازمان نظام پزشکی به مالیات تصویبی برای پزشکان

سلامت نیوز: رییس شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی کشور، تصویب مالیات تا ۳۵ درصد حق‌الزحمه پزشکان و همچنین عدم افزایش تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۷ را غیرمنطقی دانست و گفت: نتیجه افزایش مالیات در کنار کاهش تعرفه‌ها، خروج متخصصان از بخش دولتی خواهد بود.

به گزارش ایسنا،  دکتر ظفرقندی در خصوص تصویب تعرفه و مالیات برای پزشکان تا ۳۵ درصد حق‌الزحمه‌شان، گفت: بعد از سلب اختیار سازمان نظام پزشکی در تعیین تعرفه بخش خصوصی این نخستین بار است که در تعیین تعرفه از شورای عالی بیمه، با مصوبه اخیر مجلس سلب اختیار می‌شود.

وی در خصوص پیامدهای منفی خروج پزشکان از بخش دولتی، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷ بیماران در بیمارستان‌های دولتی با مشکلات فراوانی مواجه شده و هزینه پرداخت از جیب مردم بالا رود که این امر قطعا به روابط بین بیمار و پزشک لطمه خواهد زد.

ظفرقندی ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از بیمارستان‌ها در سراسر کشور پرداخت حق‌الزحمه پزشکان و سایر کادر درمانی تا بیش از یک‌سال تاخیر دارد. به عبارت دیگر در بهمن سال ۹۶ حقوق بهمن سال ۹۵ در حال پرداخت است. پیش بینی می‌شود که همین وضع در سال ۹۷ نیز ادامه یابد. علاوه بر این تعیین مالیات تا ۳۵ درصد از سوی مجلس که شامل کارانه نیز می‌شود، به معنای کسر حق‌الزحمه و عدم پرداخت بخش زیادی از مطالبات معوق همکاران‌مان نیز هست.

وی در خصوص تاثیر عدم افزایش تعرفه‌ها در سال ۹۷ بر بخش خصوصی، گفت: این مساله به منزله نادیده گرفتن قیمت واقعی خدمات و نادیده گرفتن افزایش هزینه‌های مربوط به حاملین انرژی، حقوق و دستمزد کارکنان، لوازم و تجهیزات پزشکی و فنی و... است و بیش از پیش به اقتصاد بخش خصوصی فعال در حوزه سلامت لطمه وارد کرده و به تعطیلی بسیاری از مراکز تشخیصی و درمانی منجر  خواهد شد.

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، وی تاکید کرد: اتخاذ سیاست‌های انقباضی، در نهایت سلامت جامعه را با چالش موجه خواهد کرد و به اصل عدالت در سلامت آسیب خواهد رساند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha