رئیس نظام پرستاری شهرستان قزوین، گفت: در صورتی که پیشنهاد اعتبار 1000 میلیاردی برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در صحن مجلس مطرح شود، رای خواهد آورد.

اجرای تعرفه پرستاری در صحن مجلس رای می آورد

سلامت نیوز: رئیس نظام پرستاری شهرستان قزوین، گفت: در صورتی که پیشنهاد اعتبار 1000 میلیاردی برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در صحن مجلس مطرح شود، رای خواهد آورد.

به گزارش سلامت نیوز، آرمین قناعت در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به این که با همت و تلاشی که سازمان نظام پرستاری و هیئت مدیره های نظام پرستاری در کل کشور در خصوص شناساندن قانون تعرفه گذاری به نمایندگان داشته اند ، گفت: هیچ نماینده ای در کل کشور نیست که با درخواست اصلی جامعه پرستاری که همان اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است آشنا نباشد و با آنها این موضوع طرح نشده باشد.

وی ادامه داد: اگر این موضوع در صحن علنی مجلس نیز مطرح شود احتمال رای آوردن آن بالا است اما بحث اصلی این است که آیا این موضوع در صحن علنی مطرح می شود یا خیر. اگر مطرح شود و دستور کار قرار گیرد نتیجه گیری ، کار راحتی خواهد بود.

رئیس نظام پرستاری قزوین با بیان این که نمایندگان دو وظیفه مهم پیش رو دارند ،اظهار داشت:  یکی از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی  قانون گذاری است و دومین وظیفه واز آن مهم تر نظارت و ایجاد ضمانت برای اجرای قوانین است. اگر قرار باشد که مجلس پشت سر هم قانون تصویب نماید اما اجرایی نکند،  کارکرد مجلس زیر سوال رفته و قانونی که تصویب شود اما اجرایی نشود چه فوایدی می تواند داشته باشد بنابراین سازمان نظام پرستاری و هیئت مدیره های سراسر کشور باید به این وظیفه اصلی نمایندگان تاکید نمایند .

وی با باین این که در کشور ما  لابی قدرت در تصمیم گیری و اجرای قوانین نقش موثر دارد ،افزود: بیشتر از این که توجیهات در تصویب و اجرا نقش داشته باشد لابی ها تاثیر گذار هستند و این زیبنده مجلس و کشور ما نیست که لابی گری نقش اصلی را در تصویب، اجرا و امتیازگرفتن ها برای دستگاه ها داشته باشد.

قناعت یادآور شد: سازمان نظام پرستاری کشور نیز اگربودجه ای را برای اجرای این قانون را  پیشنهاد داده شخصی و برای یک سازمان نیست و بودجه آن برای جامعه  پرستاری کشور است و سازمان ذینفع این بودجه نمی باشد بلکه مجموع پرستاری کل کشور ذینفع خواهند بود.

وی تاکید کرد: نمایندگان باید به این دقت نمایند که تصویب این 1000 میلیارد تومان به نوعی سرمایه گذاری در بخش ایجاد انگیزه و اعتماد سازی برای پرستاران است .می بایست برای پرستاران که با این حجم کاری فعالیت می کنند،  به نوعی ایجاد انگیزه شود هر چقدر میزان رضایتمندی پرستاران افزایش یابد میزان کیفیت درمان و مراقبت های پرستاری در بیمارستان ها افزایش پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha