یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 237465

تخت هوشمند بیمارستانی در نقش دستیار پزشک

سلامت نیوز:یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید تخت بیمارستانی شده است که به بیماران کمک می‌کند تا به راحتی فعالیت کنند و اطلاعاتشان را در اختیار پزشک قرار می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ شر‌کت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.


یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید سیستم پرستار و دکتر برای اولین بار در جهان شده است.


مدیر این شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی‌ باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این سیستم اظهار کرد: به کمک این سیستم 90 درصد کار یک بیمار انجام  و اطلاعات او در سامانه ثبت می‌شود.


 وی در خصوص چگونگی کارکرد این دستگاه، گفت: این دستگاه همانند یک تخت بیمارستانی است که فعالیت‌های روزمره بیمار را انجام می‌دهد و در زمانی که نیاز باشد، تبدیل به ویلچر می‌شود.


 مدیر این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه همه فعالیت‌های این دستگاه در اختیار پزشک قرار می‌گیرد، بیان کرد: در داخل سیستم این دستگاه اطلاعات بیمار ثبت می‌شود و پزشک به صورت آنلاین با بیمار ارتباط برقرار می‌کند، همچنین هر یک از اطرافیان بیمار هم می‌توانند به کمک تلفن همراه خود بیمار را تحت نظر قرار دهند.


 وی یادآور شد: به کمک این دستگاه توانسته‌ایم 70 درصد راندمان کار پرستاران را افزایش دهیم و در حال حاضر قراردادهای مربوط به تجاری سازی آن با کشور آمریکا بسته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha