سلامت نیوز :معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده برای فراهم كردن مقدمات برگزاری آزمون استخدام پرستاران، گفت: تقریبا از حدود 10 بهمن ماه آگهی‌های استخدام در جراید منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، دكتر سیدعباس حسنی در نشستی خبری با اشاره به چگونگی اجرای قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت، گفت: اجرای این قانون به استخدام 23 هزار پرستار نیاز داشت كه با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده مجوز استخدام 23 هزار پرستار گرفته شد.

وی ادامه داد: طبق جدول زمان‌بندی و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های ذیربط، آزمون استخدام پرستاران ششم اسفند ماه به صورت متمركز در تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی انجام می‌شود. برای این آزمون فراخوان عمومی از سوی تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی اعلام می‌شود. در مجموع فرایند جذب پرستاران طبق مقررات قانونی انجام می‌شود و از سال 1390مرحله جذب و به كارگیری این نیروها نهایی می‌شود.

حسنی با اشاره به تدابیر در نظر گرفته شده برای جایگزینی پرستاران قراردادی و شركتی كه در آزمون استخدامی شركت می‌كنند نیز گفت: برای مراكز توسعه یافته و جدیدالتاسیس همچنان به نیرو و كادر پرستاری نیاز است. بر این اساس از ظرفیت‌های قانونی برای به كارگیری نیروهای قراردادی استفاده می‌شود. از طرف دیگر اقدامات لازم برای تمام نیروهای شركتی در خانواده وزارت بهداشت- از دانشگاه‌های علوم پزشكی گرفته تا ستاد كه شرایط تغییر وضعیت را دارند، در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha