معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالبات معوقه دانشگاه های علوم پزشکی از سازمان های بیمه گر حدود 130هزار میلیارد ریال است که این عدد در نوع خود بی سابقه است.

وزارت بهداشت 130هزار میلیارد ریال از بیمه ها طلب دارد

سلامت نیوز: معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالبات معوقه دانشگاه های علوم پزشکی از سازمان های بیمه گر حدود 130هزار میلیارد ریال است که این عدد در نوع خود بی سابقه است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، سیدعلی صدرالسادات، روز چهارشنبه افزود: هم اکنون همه تلاش مسئولان وزارت بهداشت بر این است که دولت و سازمان تامین اجتماعی نسبت به تامین و پرداخت آن به وزارت بهداشت اقدام کند تا بتوانیم مطالبات معوقه کارکنان وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی-درمانی را پرداخت کنیم.


وی گفت: با توجه به محدودیت منابع و شرایط حاکم بر بودجه کشور معاونت توسعه مدیریت و منابع با حمایت و تلاش وزیر بهداشت و استفاده از ظرفیت های موجود در قوانین بالادستی، استفاده از ابزارهای نوین مالی و تخصیص نقدی تلاش هایی را در جهت تسهیل امور دانشگاه های علوم پزشکی انجام داده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت به اقدامات صورت گرفته با توجه به ظرفیت های موجود در بودجه سال 1396 اشاره کرد و افزود: تسویه دو هزار و 370 میلیارد ریال از بدهی دارویی دانشگاه های علوم پزشکی از طریق اوراق تسویه خزانه و تامین مالی 10 هزار میلیارد ریال در قالب افزایش 10درصد سقف مصوب بودجه دانشگاه به صورت اوراق خزانه اسلامی در جهت پرداخت بدهی دانشگاه های علوم پزشکی از جمله اقدامات سال 96 است.


صدرالسادات اضافه کرد: وصول و ارسال 16هزار میلیارد ریال از مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی از سازمان بیمه سلامت بر اساس تفاهم های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه به نسبت 60 درصد برای دارو و 40درصد برای ملزومات مصرفی پزشکی اقدام دیگری است که در این راستا انجام شده است.
وی در ادامه به تفاهمنامه ای با سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: تفاهم با سازمان تامین اجتماعی در جهت پرداخت بخشی از مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی به میزان 10هزار میلیارد ریال که هفت هزار میلیارد ریال آن نقد و سه هزار میلیارد ریال آن اوراق خزانه اسلامی است انجام شد. همچنین تامین مالی 17 هزار و 380 میلیارد ریال از منابع طرح تحول سلامت از طریق انتشار اوراق صکوک مرابحه اسلامی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی و پرداخت به دانشگاه ها صورت گرفته است.


وی ابراز کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت پیگیر دریافت تخصیص های صادره و تخصیص های بهمن و اسفند سال جاری است که امیدواریم تا پایان امسال منابع باقیمانده از ردیف های ستادی و نیز طلب از بیمه ها در حد قابل قبولی تامین و پرداخت شود تا شاهد حل بخش قابل توجهی از صدرالسادات تاکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی در شرایط فعلی از هرگونه تلاشی در جهت کنترل هزینه ها دریغ نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha