شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 237889

سرطان تخمدان که اغلب به خاطر ژن های رسیده از مادر موجب نگرانی بسیاری از زنان و دختران می شود به تازگی خبرساز شده است. دانشمندان می گویند این سرطان ممکن است از طریق پدران به دختران منتقل شود.

سلامت نیوز: سرطان تخمدان که اغلب به خاطر ژن های رسیده از مادر موجب نگرانی بسیاری از زنان و دختران می شود به تازگی خبرساز شده است. دانشمندان می گویند این سرطان ممکن است از طریق پدران به دختران منتقل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، پژوهش ژنتیکی جدیدی که به تازگی انجام شده است در نهایت به این سؤال پاسخ داد که چرا برخی از خواهرها  نسبت به مادر خودشان با ریسک بالاتری در ابتلا به سرطان تخمدان مواجه هستند. این سرطان که با عنوان کشنده خاموش از آن یاد می شود چهارمین عامل مرگ بار در بریتانیا است به طوری که از 7400 مورد، 4100 نفر در سال مبتلا به این بیماری تشخیص داده می شوند. این بیماری به این دلیل خطرناک است که علائمش تازمانی که این سرطان از تخمدان ها گسترش نیافته باشد ظاهر نمی شود.

با این حال، مطالعه جدید نشان می دهد کسانی که ژن های مربوط به این بیماری را از طریق پدر خود به ارث برده اند شش سال زودتر از کسانی که این ژن ها از مادرشان به آنها رسیده است علائم سرطان تخمدان را در خود مشاهده می کنند. در واقع موارد ابتلا به این نوع سرطان با ژن هایی در ارتباط است که از مادربزرگ پدری به ارث برده شده است و زودتر از موارد مرتبط با ژن های مادری ظاهر می شود.

این کشف می تواند به لطف بررسی بهتر سابقه خانوادگی و درنهایت آزمون های ژنتیکی جان افراد بیشتری را نجات دهد.

منبع: تلگراف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha