-دبیرسومین دوره هفته آگاهی ازمغز با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد بیماران حوزه روان در طول بیماری خود یکبار از سوی جامعه انگ می خورند، گفت:این برچسب سبب می شود تا بیماران یا به سراغ درمان نروند و یا اینکه درمان را متوقف کنند.

انگ بیمار روانی عامل بازدارنده از درمان

سلامت نیوز:دبیرسومین دوره هفته آگاهی ازمغز با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد بیماران حوزه روان در طول بیماری خود یکبار از سوی جامعه انگ می خورند، گفت:این برچسب سبب می شود تا بیماران یا به سراغ درمان نروند و یا اینکه درمان را متوقف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکترسینا توکلی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته آگاهی ازمغز ( 4 تا 11 اسفندماه ) با تاکید براهمیت شناخت کارکرد مغز گفت: ستاد توسعه علوم شناختی بسترساز هفته آگاهی از مغز در کشور است که با همکاری سازمان ها و سمن های مرتبط با این حوزه در قالب یک پویش مردمی برنامه های ویژه ای را در سراسر کشور برگزار می کند.
وی افزود: هفته آگاهی از مغز سه هدف ایجاد پل ارتباطی میان متخصصان و مردم، سرعت بخشیدن به تشخیص اختلالات و مبارزه با برچسب زدن به بیماران حوزه مغز را دنبال می کند.


توکلی گفت: در ایران نیز این سه هدف در هفته شناخت مغز دنبال می شود که برنامه هایی در سه سطح دانش آموزی، دانشجویی و عموم مردم برگزار خواهد شد. همچنین پنج برنامه در پنج فرهنگسرا در ارتباط با مغز و توانمندی های آن درخصوص راهکارهای پیشگیری و مقابله با بیماری هایی مانند آلزایمر و افسردگی در قالب سخنرانی برگزار می شود.
وی افزود:همچنین برای افزایش آگاهی دانش آموزان از مغز و توانمندی های آن، دانشجویان حوزه مغز و شناخت به عنوان سفیران این رشته در مدارس و دیگر اماکن عمومی حضور یافته و عملکرد مغز و راههای توانمند سازی مغز را تشریح می کنند.
دبیر سومین دوره هفته آگاهی از مغز اظهار کرد: چهار سمینار تخصصی درحوزه مغز درمناطق سه ، 6 ، 14 و شهر ری با حضور استادان دانشگاه برگزار می شود.

*** انجمن های علمی مغز و شناخت تا پایان سال به 50 انجمن می رسد
همچنین رضا پناهی دبیر کارگروه دانشجویی ستاد علوم شناختی در این نشست گفت: در چند سال گذشته کشورهای پیشرفته درک کردند که حوزه مغز و شناخت کارکردهای آن تا چه اندازه مهم است و بیشترین سرمایه گذاری را در این زمینه انجام می دهند.
وی افزود: اتحادیه اروپا بیشترین هزینه را به بزرگترین پروژه با نام  مغز انسان  اختصاص داده است و کشورهای ژاپن و کره نیز در این زمینه فعالیت های گسترده ای را در پیش گرفته اند.


پناهی ادامه داد:امسال تمرکز بخش دانشجویی ستاد علوم شناختی بر روی ایجاد انجمن های علمی مغز و شناخت با کمک رشته های مختلف است و قرار است تا پایان سال به 50 انجمن برسد. اکنون 30 انجمن علمی مغز و شناخت ایجاد شده است.
دبیر کارگروه تولید محتوا و رسانه ستاد علوم شناختی اظهار کرد: این انجمن ها با هدف ترویج فضای علوم شناختی و اعصاب در دانشگاه ها ایجاد می شوند.
به گفته وی در هفته آگاهی از مغز همچنین دو سمینار در تهران و یک سمینار در رشت در دانشکده های روانشناسی برگزار می شود.
وی گفت: در روز اختتامیه ( 11 اسفندماه ) مراسمی با حضور مسوولان، هنرمندان ، ورزشکاران و مردم در باغ کتاب برگزار می شود و درباره موضوعاتی مانند مغز سالم، مغز انعطاف پذیر، مغز ورزشکار و مغز اجتماعی صحبت خواهد شد.


هفته آگاهی از مغز یک برنامه جهانی است و امسال برای سومین سال متوالی ازچهارم تا یازدهم اسفندماه درنقاط مختلف کشورمان برگزارخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha