دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 238106

وزنه برداران حرفه‌ای باید تکنیک خوبی داشته باشند، باید به تغذیه خود نیز توجه کنند. بدون دانش تغذیه مناسب وزنه برداران کارایی لازم را در مسابقات نخواهند داشت.

وزنه‌برداران چگونه غذا بخورند

سلامت نیوز: وزنه برداران حرفه‌ای باید تکنیک خوبی داشته باشند، باید به تغذیه خود نیز توجه کنند. بدون دانش تغذیه مناسب وزنه برداران کارایی لازم را در مسابقات نخواهند داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از IWF، تامین کردن مواد مورد نیاز بدن مساله‌ای بسیار مهم برای وزنه‌برداران حرفه‌ای است. تفاوت کمتر از یک کیلوگرم در هر وزن وزنه‌برداران می‌توانند مدال طلای آنها را تبدیل به نقره کنند.

بر خلاف ورزشکاران پرورش اندام وزنه‌برداران نیاز به پرورش عضلات خود ندارند. رژیم غذایی آنها باید طوری باشد که ریکاوری سریع تری داشته باشند و قدرت لازم برای بالا بردن هالتر را کسب کنند.

بنابراین وزنه‌برداران اگر مواد غذایی درست مصرف کنند عملکرد بهتری خواهند داشت.

پروتئین:

لزوم مصرف پروتئین برای ورزشکاران استقامتی پیش از این مشخص شده است.

متخصصان تغذیه ورزشی پیشنهاد کرده‌اند که ورزشکاران حرفه‌ای به اندازه هر کیلوگرم از وزن خود دو گرم پروتئین مصرف کند. میان وعده‌هایی که ورزشکاران در طول روز می خورند نیز بهتر است پروتئین داشته باشند. این کار باعث می‌شود که عضلات بهتر ترمیم شوند. پروتئین را می‌تواند از سویا، گوشت، مرغ، تخم مرغ، لبنیاد و غذاهای دریایی دریافت کرد.

خوردن عضلات و سبزیجات حاوی نشاسته مانند سیب زمینی شیرین به تامین منبع کربوهیدارت در بدن کمک می‌کند. کربوهیدارت کافی باعث می‌شود که بدن عضله سوزی و پروتئین سوزی انجام ندهد. به ‌این‌ ترتیب خستگی عضلات کمتر می‌شود.

زمان خوردن غذا:

بررسی‌ها نشان داده است که خوردن غذای مناسب در زمان‌های مختلف روز بر تمرین بهتر تاثیرگذار است.

مطالعات پیش از این نشان داده است که دریافت پروتئین قبل از خواب باعث می‌شود که پرورش عضلات بهتر انجام شود و ریکاوری بهتری صورت گیرد.

مطالعات انجام شده در دانشگاه مک مستر کانادا نیز نشان داده است که مصرف مالیات، کربو هیدارت و پروتئین بعد از ورزش مفید است ، زیرا در این زمان بدن نیاز به مصرف مالیات و ترمیم بافت آسیب دیده دارد.

بیشتر کربوهیدارت مورد نیاز بدن باید بعد از ورزش مصرف شود. البته وزنه‌برداران به اندازه دیگر ورزشکاران استقامتی نیاز به کربو هیدارت ندارند. انرژی  برای وزنه‌برداران مهم است و باید کالری مورد نیاز بدن خود را تامین کنند. وزنه‌برداران نیاز دارند که بین ۲۳ تا ۳۶ کالری به ازای هر پوند وزن بدن در روز مصرف کنند.

چربی‌های اشباع نشده برای وزنه‌برداران بهتر از چربی‌های اشباع شده هستند. بررسی‌ها در سال ۲۰۰۹ نشان داده است که بین ۲۰ تا ۳۵ درصد کالری دریافتی ورزشکاران باید چربی باشد. روغن زیتون، آووکادو و روغن دانه های دیگری مانند گردو مفید هستند.

قانون ثابتی وجود ندارد:

باید به یادداشت که بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. هیچ قانونی ثابتی وجود ندارد. برخی وزنه‌برداران برتر جهان در رژیم غذایی خود همبرگر و پیتزا نیز می خوردند اما وزنه‌برداری مانند کندریک فاریس آمریکایی با وجودی که گیاهخوار است در سه مسابقات  المپیک حضور داشته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha