سلامت نیوز : مدیركل دفتر توسعه منابع فیزیكی و امور عمرانی وزارت بهداشت به مباحث اعتباری ساخت پروژه‌های بیمارستانی كشور اشاره كرد و گفت: به طور متوسط ساخت هر تخت بیمارستانی حدود 80 تا 120 میلیون تومان هزینه به دنبال دارد. همچنین با توجه به نوع تخت و نوع بیمارستان به طور متوسط بین 10 تا 40 میلیون تومان نیز صرف تجهیز یك تخت بیمارستانی می‌شود.

سید محمدمهدی كلانتریان در گفت‌وگو با ایسنا، به مباحث اعتباری ساخت پروژه‌های بیمارستانی كشور اشاره كرد و گفت: تقریبا به ازای هر تخت بیمارستانی بین 80 تا 110 متر مربع بنا احداث می‌شود.

وی از حدود 46 هزار تخت بیمارستانی در حال مطالعه، طراحی و ساخت در كشور خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای ساخت این تعداد تخت بیمارستانی در طول تاریخ وزارت بهداشت بی‌سابقه است‌. این تعداد تخت در دست ساخت تقریبا برابر50 درصد تخت‌های موجود كشور است.

مدیركل دفتر توسعه منابع فیزیكی و امور عمرانی وزارت بهداشت درباره زمان بهره‌برداری از پروژه‌های در دست ساخت، گفت: این پروژه‌ها به نسبت اعتباری كه دولت در لایحه بودجه به وزارت بهداشت اختصاص‌ می‌دهد، انجام می‌شوند. زمان بهره برداری از هر پروژه با چند فاكتور ارتباط مستقیم دارد كه مهم‌ترین آن، اعتباری است كه به وزارتخانه اختصاص می‌یابد. با دریافت اعتبار مناسب، زمان اتمام پروژه‌ها كوتاه‌تر می‌شود.

وی متوسط اعتبار عمرانی وزارت بهداشت را سالانه حدود 600 میلیارد تومان عنوان كرد و گفت: برای انجام تمام تعهدات كنونی دولت در حوزه عمرانی وزارت بهداشت، به هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. علاوه بر این وزارت بهداشت در حوزه عمرانی سالانه حدود 300 میلیارد تومان كسری اعتبار دارد. در مجموع با افزایش اعتبارات، مطمئنا زمان اجرای طرح‌های عمرانی كاهش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha