معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به خلف وعده بیمه هادرپرداخت هزینه مصدومان ترافیکی گفت: به همین دلیل وضعیت اورژانسهای بیمارستانی در این بخش بحرانی است.

وضعیت بحرانی اورژانس‌ها در پذیرش مصدومان ترافیکی

سلامت نیوز:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به خلف وعده بیمه هادرپرداخت هزینه مصدومان ترافیکی گفت: به همین دلیل وضعیت اورژانسهای بیمارستانی در این بخش بحرانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر سیدهادی میرهاشمی به خلف وعده بیمه های تجاری در پرداخت هزینه مصدومان ترافیکی از محل دریافت بیمه های شخص ثالث اشاره کرد و افزود: بیمه های تجای باید بر اساس مصوبات برنامه چهارم و پنجم توسعه ۱۰ درصد از هزینه شخص ثالث را به صورت نقدی به وزارت بهداشت پرداخت کنند که این وزارتخانه از محل این مبالغ اورژانس بیمارستان ها را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۷۰ بیمارستان را تحت پوشش دارد، ادامه داد: این دانشگاه ۱۹ بیمارستان دولتی و ۵۱ بیمارستان خصوصی را تحت پوشش دارد که ما خود را ملزم کرده ایم چنانچه اورژانس ۱۱۵ به هر دلیلی مصدوم ترافیکی را به بیمارستان خصوصی نیز ارجاع داد هزینه ها را متقبل شویم.

میرهاشمی افزود: متاسفانه بیمه های تجاری در پرداخت ۱۰ درصد هزینه شخص ثالث به وزارت بهداشت کم کاری می کند و همین مساله باعث شده ما در ارائه خدمات به مصدومان ترافیکی در اورژانس بیمارستان ها دچار بحران شویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام این مطلب که این دانشگاه سال گذشته ۵۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بابت مصدومان ترافیکی هزینه کرده است، گفت: برآورد می شود در سال جاری نیز حداقل ۳۰ میلیارد تومان طلب این دانشگاه از بیمه های تجاری باشد که متاسفانه تاکنون پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: کم کاری بیمه های تجاری باعث شده اورژانس بیمارستان ها با بحران مالی در تامین امکانات و خدمات مورد نیاز مصدومین حوادث ترافیکی مواجه شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha